א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתווה מיוחד למגילה וזכור

דרעי בקבינט: חייבים לאסור התקהלויות בפורים

בדיון שנערך בקבינט הקורונה בנוגע להקלות הסגר, התייחס השר דרעי לחג הפורים הקרב והבהיר כי חייבים למנוע התקהלויות ביום זה, מנגד אמר דרעי כי חייבים למצוא נוסחה לפיה ניתן יהיה לשמוע בבתי הכנסת קריאת המגילה וכן פרשת זכור

דרעי בקבינט: חייבים לאסור התקהלויות בפורים
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך דיון הקבינט שעוסק בהסרת ההגבלות לאחר סיום הסגר, השר אריה דרעי תמך בעמדת משרד הבריאות והבהיר כי נדרשות הגבלות בימי הפורים בכדי למנוע התקהלויות, אך מנגד קורא לפתוח את בתי הכנסת במתווה מיוחד גם לשמיעת המגילה ופרשת זכור.

בדבריו בפני שרי הקבינט אמר השר אריה דרעי: "החינוך הכי חשוב. כל יום שילדים לא נמצאים בבתי הספר, אי אפשר לתקן. יש פגיעות בנפש, ונזקים לילדים שאי אפשר לתקן. אנחנו בדרך לפתיחה כוללת, מסחר, תרבות אבל את מערכת החינוך לא פתחנו לגמרי".

"כל פתיחה של סקטור מסוי"ם, הוא על חשבון החינוך", אמר דרעי והבהיר כי הוא "מאד מתחבר לבקשת שר החינוך לפתוח מיידי את מערכת החינוך ביישובים הירוקים והצהובים. היינו צריכים לפתוח היום את הגנים ולצערי לא עשינו זאת. אני מאד חושש ומודאג מהמשך הסגירה של מערכת החינוך. רוב ילדי ישראל לא לומדים בכלל. איפשרנו אמנם לגילאים נמוכים ללמוד בחוץ אבל הגשם מתחיל מחר וגם זה לא יהיה. אני מבקש ממשרד החינוך לשבת עם משרד הבריאות ולהגיע להסכמות שיאפשרו לכמה שיותר ילדים לחזור ללימודים", הוסיף.

השר דרעי התייחס גם לנושא פתיחת בתי הכנסת שבינתיים נמצא ביעדי משרד הבריאות לפתיחה בשבוע הבא: "לא יעלה על הדעת שנצביע על פתיחה כמעט של הכל ולא על פתיחת בתי כנסת עם תו ירוק".

גם בנושא מתווה החתונות הדגיש דרעי בדיון: "חייבים להחליט על מתווה לחתונות. חייבים לתת מענה לחתונות, אנשים רוצים להתחתן. פותחים אי ודיונים, תאטראות, אפשר גם לאפשר חתונות למחוסנים ולמחלימים", כשעל השולחן מונח מתווה לקיום חתונות בקפוסולות שטרם מומש.

"ומילה אחרונה על פורים", סיים דרעי את דבריו בפני השרים, "חייבים לאסור התקהלויות, מסיבות, אבל צריך לחשוב על פתרון לקריאת מגילה. והשבת יש פרשת זכור בבתי הכנסת. המוני בית ישראל מכל הזרמים מקפידים לבוא לשמוע את פרשת זכור בבתי הכנסת. צריכים לשוב על פתרון לפרשת זכור".

אריה דרעי קבינט הקורונה פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד