י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
העוצר ברשב"י

פרסום ראשון; משרד הדתות מתריע: המונים יפרצו לקבר במירון

ל'בחדרי חרדים' הגיע מסמך תשובה ששיגר מנכ"ל משרד הדתות לפרוייקטור אש לאחר שהאחרון הזהיר מפני פריצה לציון הרשב"י בר"ח אדר וביום פטירת משה רבינו | פלוס מציע לכתר את הציון בשוטרים וגם באזורים מחוץ ליישוב מירון כדי למנועה הגעה של המונים ומה עם הר הבית?

פרסום ראשון; משרד הדתות מתריע: המונים יפרצו לקבר במירון
ציון הרשב"י במירון צילום: שוקי לרר

לקראת הילולת משה רבינו שתחול ביום שישי הקרוב ובימי שגרה אלפים עולים לציון הרשב"י ביום זה מאחר ומקום קבורתו של משה רבינו אינו נודע, במשרד הבריאות מבקשים לסגור את הציון ולמנוע התקהלויות, ובמשרד לשירותי דת מתריעים מפני פריצה לציון.

לפני שבוע שיגר פרייקטור הקורונה הפורפ' נחמן אש מכתב אל השר לשירותי דת יעקב אביטן ומנכ"ל משרדו היוצא עודד פלוס במטרה להוציא לפועל את סגירת הציון בראש חודש אדר (שכבר חלף) וב- ז׳ אדר הילולת משה רבינו.

במכתב תשובה ששיגר בסוף השבוע פלוס לפרופ׳ אש, הוא הסכים כי נדרש סגירת הציון: "אנחנו ערים לחשש להתקהלות בציון ובסביבתו בימים רגישים ואולם נתקשה להתמודד עם סגירת הציון", כותב פלוס.

במשרד לשירותי דת מתריעים מהמורכבות של סגירת הציון, שבמכתב המתפרסם כאן לראשונה כותב עו"ד פלוס: "ניסיונות שלנו להגביל את הכניסה לציון נתקלים בקשיים", כשהחשש מתמקד בכך "שהבקשה לסגור עלולה להיתקל בתגובות לא רצויות".

פלוס כותב לפרופ׳ אש: "אני עדין בלשוני", כשהוא מתריע מתרחיש פריצה לציון: "יהיה קשה למנוע אותה", נכתב. כשפלוס מציע לכתר את הציון בשוטרים וגם באזורים מחוץ ליישוב מירון כדי למנועה הגעה של המונים.

בשורה התחתונה כותב פלוס: "התמקדות בציון עצמו וסגירת הדלתות יביאו או לפריצת דלתות הציון כשסדרנים מטעמנו לא יצליחו למנוע או להתקהלות ביישוב מירון שאינה רצויה בימים אלה".

בממשלה ידרשו להציע על סגירת הציון לימים הדרושים, אז במשטרה יאלצו להכין תוכנית אכיפה, שמא תוכנית הדומה להילולת הרשב"י בל"ג בעומר, שכזכור אז פרצו מאות מתפללים וניסו להגיע אל הציון והובילו למהומה בהר מירון.

נציין עוד כי תמוה שמשרד הבריאות דורש דווקא לסגור את ציון הרשב"י מחשש להתקהלות, כשמנגד מדי שבוע מתפרסמים תיעודים של אלפי ערבים בהר הבית ללא שמירה על הכללים, אך עד כה משרד הבריאות לא דרש את סגירת הר הבית.

יעקב אביטן נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד