י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פגישת חירום בנתיבות

הפקידים מפלים חרדים במכוון: רבני העיר נתיבות נועדו עם הנציגים

הקהילה החרדית בנתיבות יוצאת לקרב מול העירייה בגין אפליית הציבור החרדי בעיר, הן בבניית דירות חדשות והן בטיפול בארנונה ובנוער הנושר | רבני העיר התכנסו לישיבת חירום יחד עם הנציגים החרדים 

הפקידים מפלים חרדים במכוון: רבני העיר נתיבות נועדו עם הנציגים
הרבנים עם הנציגים בפגישה צילום: באדיבות המצלם

במוצאי שבת התקיימה פגישת חירום בין נציגי הקהילה החרדית בנתיבות לבין רבני הקהילה החרדית בעיר כשעל הפרק עמדו מספר נושאים בוערים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי נציגי הקהילה העלו את מצוקת הדיור לקהילה החרדית בעיר לאחר שלדבריהם באופן מכוון לא בונים לציבור החרדי בעיר.

בפני הרבנים הציגו נתונים שמתוך 13,800 יח"ד שנחתמו בהסכם הגג אין דירה אחת שנותנת מענה לציבור החרדי. הנציגים הביאו ציטוטים מראש העיר יחיאל זוהר שדיבר כנס ראשי ערים בשדרות שם טען מפורש נגד הציבור החרדי "ע"י בניית בניינים גבוהים החרדים לא יבואו לעיר".

גם דברים שהשמיעו פקידים במשרד השיכון על כך שהם דוחים במכוון בנייה ב'נווה שרון' לחרדים, על אף שהם מהווים למעלה מ-40% מתושבי העיר.

הרבנים בפגישה. צילום: באדיבות המצלם

בנוסף, העלו את הנושא הכאוב של הארנונה שעד לקבלת ההנחה המיוחלת עוברים מסע מפרך ומיגע שבסופו גם לא מקבלים את ההנחה המיוחלת.

הנציגים הציגו בפני הרבנים נתונים על אברכים חסרי יכולת שהנחה מגיעה להם ביושר, אך נדחים על-ידי פקידי העירייה בכל מיני טענות מוזרות, כגון: אבדו לנו המסמכים, או שאינם זכאים לקבל בלי שום סיבה מוצדקת הנראית לעין.

עוד דנו נציגי קהילה עם הרבנים על תקציבי תרבות תורנית בעיר נתיבות, שנמוכים ביותר ביחס לכל הערים בפריפריה.

בנוסף עלה הנושא הכאוב של הנוער הנושר בעיר שאף אחד לא מטפל באותם נערים ולדברי הנציגים לא ידוע לאן הולך התקציב.

בסיכומה של הפגישה, לאחר הנתונים הקשים שהובאו בפני רבני הקהילה, הרבנים קבלו את הדברים והבטיחו לפעול מיידית למען הקהילה החרדית בעיר וקבעו פגישה נוספת לעוד חודש לראות איך התקדמו הדברים.

נציגי הקהילה הודו בחום לרבנים ואמרו לרבנים שחייבים לפעול מיד כי אי אפשר להמשיך כך ובאו מים עד נפש.

במפגש השתתפו בין היתר רבני הקהילה, הגאון רבי דנון דנין, הגאון רבי שמואל מונטג, הגאון רבי יורם כהן, והגאון רבי חיים מגורי.

'בחדרי חרדים' פנה לעיריית נתיבות לקבלת תגובה לכשתתקבל נשמח לפרסמה 

נתיבות יחיאל זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד