י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החשש מהוריאנטים

מחלימים ומחוסנים יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לארץ

אושר: גם מחלימים ומחוסנים יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לארץ • "אסון לאומי אם ייכנס לארץ עכשיו ווריאנט חדש" • יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי: "לאנשי משרד הבריאות העובדים קשה, נגרם עוול. היציאה של אהוד ברק מערערת את האמון של האזרחים"

מחלימים ומחוסנים יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לארץ
בדרך לאומן צילום: Yaakov Naumi/Flash90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום תיקון נוסף לתקנות העוסקות בהגבלות על פעילות שדות תעופה וטיסות בשל הקורונה. התיקון המרכזי שאושר היום קובע כי מחלימים ומחוסנים שיבקשו להיכנס לישראל יחויבו גם הם בהצגת בדיקת קורונה שלילית. הפטור שקיבלו מחובת הבדיקה בוטל, בהתאם לתקנות שהגישה הממשלה, כבר החל מאתמול (ראשון).

התיקון שאושר בוועדה נועד להתמודד עם החשש מכניסת וריאנטים נוספים של נגיף הקורונה לישראל, שעשויים לגרום להידבקות ומחלה גם בקרב מחוסנים. עם זאת, מחוסנים ומחלימים המבקשים לצאת מישראל ימשיכו להיות פטורים מחובת הצגת בדיקה שלילית.
עוד אישרה הוועדה תיקונים נוספים, לפיהם נוסע או איש צוות אוויר יוכלו לעלות לטיסה גם אם סיים בידוד לאחר 10 ימים וביצע שתי בדיקות שליליות במועדן. מדובר בהתאמה לקיצור תקופת הבידוד, שעמדה עד לאחרונה על 14 ימים.

ד"ר רועי סינגר, סגן מנהל האגף לאפידמולוגיה במשרד הבריאות אמר כי "בגלל הווריאנט האנגלי שהגיע לכאן באמצע חודש דצמבר והתפשט כמו אש בשדה קוצים הגענו למצב הזה והסגר השלישי. הווריאנט הזה מדבק פי 2 וקטלני יותר. מאוד מוטרדים מרמת התחלואה שלא יורדת בקלות. הסיבה שצריכים גם הבאים לארץ ומחוסנים לעשות בדיקה בחו"ל, היא כדי למנוע את הווריאנט הבא – ווריאנט שעמיד לחיסון. זה יהיה אסון לאומי אם כזה דבר ייכנס לארץ עכשיו".

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי סיכם כי "כל סוגיית ההסברה שלא קיימת, גורמת למשרד הבריאות שעובד קשה בימים אלו עוול. אנחנו מתמודדים עם פניות לאורך כל שעות היממה. אין מענה לאנשים במוקדים ענייני ויש מירמור רב. מבחינתם, אהוד ברק יוצא להרצאה של עשרות אלפי דולרים והם לא. הדבר הזה מערער את האמון של האזרחים. יש תקנות מאושרות, אז תצאו ותסבירו את זה לציבור".

חיסונים נתב"ג קורונה יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד