י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתווה פורים תשפ"א

כך תחגגו פורים: אין הגבלות יציאה, בתי כנסת ייפתחו, סעודות למחלימים

קבינט הקורונה אישר את מתווה ימי הפורים בצל קורונה • במתווה: בתי הכנסת ייפתחו לעשרה מתפללים בלבד או למחוסנים ומחלימים ב-50% תפוסה בלבד • סעודות פורים ומשתה היין בחיק משפחה גרעינית בלבד, ללא אכיפה של הגבלת תנועה ויציאה כי אם התקהלות | כל הפרטים

כך תחגגו פורים: אין הגבלות יציאה, בתי כנסת ייפתחו, סעודות למחלימים
חצר חסידות תולדות אהרן צילום: שוקי לרר

בתום דיון ממושך שהחל בשעות הבוקר (שני), שרי קבינט הקורונה אישרו בשעה האחרונה את פתיחת המשק לצד הגבלות שיחולו בימי חג הפורים הבעל"ט.

לצד זאת, אושר מתווה מיוחד לשבת זכור, תפילות בימי הפורים ומקרא מגילה.

על פי אישור הקבינט, הוחלט כי מיום ראשון ייפתח המסחר, במלונות יאושרו רק בריכה ושירות חדרים, מוזיאונים וספריות, פתיחת חדרי הכושר במתווה תו ירוק הכולל בדיקות קורונה.

בנוסף, לאורך הימים האחרונים ניהלו ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני שיחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי משרד הבריאות במטרה למצוא מתווה לימי הפורים שאושר בקבינט.

על פי המתווה, בתי הכנסת ייפתחו לאחר כחודשיים, יתאפשר לקיים מניין של 10 מתפללים במבנה ועד 20 מתפללים בשטח הסגור (עד היום היה מותר רק 5), או אפשרות של פתיחת בתי הכנסת למתחסנים ומחלימים עם מסמכים רשמיים אז יתאפשר למלא את המבנה עד 50% מהתפוסה.

הממשלה לא תחיל הגבלות יציאה מהבית בימי הפורים אולם אישרה הגבלות התקהלות, כך שבסעודות הפורים יורשו להתקהל רק משפחות מדרגה ראשונה.

בנוסף סוכם כי משרד הבריאות יצא בקמפיין לעודד את הציבור להזמין רק מחלימים ומתחסנים.

פורים קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד