י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התחזית הקודרת של משרד הבריאות

29 ילדים חלו בקורונה ומאושפזים בבתי החולים

משרד הבריאות שלח מכתב למנהלי בתי החולים ובו הם הונחו להיערך לתחלואה גוברת בקרב ילדים בחודשיים הקרובים. נכון להערב 29 ילדים שנדבקו בקורונה מאושפזים כעת בבתי החולים, שלושה מהם במצב קשה

29 ילדים חלו בקורונה ומאושפזים בבתי החולים
מחלקת קורונה בביה"ח זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

על רקע החשש מתחלואת צעירים בקורונה בעקבות המוטציות, משרד הבריאות מדווח כי 29 ילדים שנדבקו בקורונה מאושפזים כעת בבתי החולים, שלושה מהם במצב קשה - כך דווח בכאן 11.

נציין כי משרד הבריאות שלח אמש (ראשון) מכתב למנהלי בתי החולים ובו הם הונחו להיערך לתחלואה גוברת בקרב ילדים בחודשיים הקרובים.

במשרד הבריאות הגדירו שבעה בתי חולים ייעודיים עיקריים לטיפול בילדים חולים: הצרפתי בנצרת, רמב"ם בחיפה, דנה באיכילוב, שיבא, שניידר, הדסה וסורוקה. עוד הונחו בתי החולים להכשיר את הצוותים בבתי החולים לילדים ובמחלקות הטיפול הנמרץ לטיפול בילדים חולי קורונה.

במכתב שנחשף ב-yner נכתב כי "בחודשיים הקרובים אנו צופים מגמת עלייה בהדבקות ילדים מכל הגילאים במדינת ישראל, זאת עקב סיום הסגר, פתיחת מערכת החינוך והעובדה שילדים יהוו אוכלוסייה בלתי מחוסנת",

"בנוסף על כך", כתבו במשרד הבריאות, "מצטברות עדויות לשיעורי הדבקה גבוהים יותר בילדים של הווריאנט הבריטי אשר שכיחותו כעת בישראל היא כ-80%". על פי הדיווח בתי החולים הונחו להכין מיטות לאשפוז של לפחות ארבעה ילדים חולי קורונה במחלקות הילדים הרגילות.

עם זאת, בדיון בקבינט הקורונה אמרה יו"ר שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס כי "לגבי ילדים המחלה היא יחסית קלה - אבל יש חשש מבעיה דלקתית שיכולה להביא אפילו לאשפוז. אני לא אומרת שזה לכולם". השר דרעי שאל: "את יכולה לתת לי את הנתון של הילדים שהגיעו לבית חולים? עשרות? מאות ? אלפים?".

פרופ' חזי לוי אמר בדיון: "אשפזנו ילדים בודדים מאוד. התחלואה של ילדים עלתה, אבל באופן קל".

ד"ר אלרעי-פרייס ציינה כי "אני לא חושבת שזה יהיה במספרים גדולים, אבל גם אם עכשיו זה אחוזים קטנים זה יכול לגדול. ודבר שני, אנחנו לא יודעים מה ההשלכות של הנגיף לטווח הארוך לא על ילדים וגם לא על מבוגרים, ולכן חשוב להיות זהירים".

מוקדם יותר דיווחנו כי בשונה ממה שהיה מקובל לחשוב עד כה ולמרות התבטאויות של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, דו"ח חדש שהוגש היום למשרד הבריאות טוען כי המוטציות של נגיף הקורונה שהופצו בישראל - הבריטית, הדרום אפריקנית והברזילאית - אינן מסוכנות יותר מהנגיף המקורי.

ממצאי הדו"ח מבוססים על מחקרים שנעשו במספר מדינות שאליהן הגיעו המוטציות הנ"ל, ביניהן ישראל.

מי שהזמין את הדו"ח שנכתב על ידי חברת המודיעין הרפואי Medint הוא משרד הבריאות הישראלי ברקע חזרת הכיתות הנמוכות ללימודים, והוא בחן את השפעות הזנים ואת רמת הסיכון שלהם בקרב ילדים בפרט.

הדוח מדגיש כי המוטציה הבריטית אכן מדבקת מאוד ואף יותר בכלל הגילאים, אך אינו מסוכן יותר לילדים ולא נמצאה הוכחה לכך שהוא הגורם לסיבוכים הנדירים שנגרמו לילדים שחלו בנגיף.

תניה אטיאס, מנכ"לית חברת Medint, מבהירה כי הזנים אמנם מדבקים יותר מהנגיף המקורי. "השפעת הווריאנטים השונים על האוכלוסייה הכללית וילדים בפרט עדיין תמשיך ללוות אותנו בחודשים הקרובים. במקביל למבצע החיסונים, עדיין צצות שאלות חדשות סביב השפעתן, גורם אשר עלול להוביל לשינוי המדיניות ביחס לנגיף. המלצתנו היא עדיין לנקוט במשנה זהירות מאחר והמוטציות מדבקות יותר מאשר הנגיף המקורי", מסרה אטיאס.

נציין כי למרות ממצאי הדו"ח, מאז התפשטות המוטציות נרשמה עלייה משמעותית במספר הילדים שחלו בקורונה. בחודשיים האחרונים נרשמה עלייה של 23% במספר הנדבקים היומי בקרב ילדים עד גיל 10, ומספר החיוביים מתחת לגיל 20 הוכפל פי 3.8.

קורונה ילדים חולים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד