ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סוחרים בחיסונים

הרשות הפלסטינית העבירה בחשאי חיסונים לירדן

בימים האחרונים פנתה הרשות הפלסטינית בבקשה רשמית לישראל להכניס לרצועת עזה מנות חיסון של החיסון הרוסי ספוטניק, שתרמה רוסיה לפלסטינים. ישראל טרם אישרה את ההעברה. אך את החיסונים שהיא כבר כן קיבלה היא העבירה לפחות את חלקם לירדן

הרשות הפלסטינית העבירה בחשאי חיסונים לירדן
מתחם חיסונים בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הרשות הפלסטינית העבירה בחשאי כ-200 חיסוני ספוטניק לירדן, החיסונים הועברו ביום חמישי האחרון דרך גשר אלנבי לידי מנגנון המודיעין הכללי הירדני. כך מסרו מקורות פלסטינים ל'כאן חדשות'. לא ברור אם החיסונים יועדו למערכת הביטחון הירדנית או לבכירים פלסטינים המתגוררים בירדן. 

ראש הדסק לענייני ערבים ב'כאן' גל ברגר מציין כי בימים האחרונים נשמעת ביקורת גוברת נגד הרשות הפלסטינית שמחסנת לכאורה בכירים, מקורבים ועיתונאי חצר, בטרם החלה בחיסון קבוצות שבסיכון באוכלוסייה הכללית. עד כה קיבלה הרשות חיסונים המספיקים לחיסון 6,000 איש בלבד מפני הנגיף וככל הידוע החלה בחיסון צוותים רפואיים. (12 אלף חיסונים ל-6000 איש/חיסון ראשון ושני).

בתוך כך, כתב 'כאן', אלון אמיצי מדווח, כי נציגי הרשות הפלסטינית הגיעו היום ללא תיאום למעבר ביתוניא עם חיסוני ספוטניק, במטרה להעבירם לרצועת עזה. הם עשו זאת על אף שטרם אושרה בקשת הרשות להעברת החיסונים לרצועת עזה על ידי הדרג המדיני, ולכן סורבו.

שרת הבריאות של הרשות הפלסטינית אמרה הערב שישראל מנעה מהרשות להכניס 2000 חיסוני ספוטניק, שנתרמו על ידי רוסיה, לרצועת עזה. גיא מעיין מדווח כי סוכנות אונר"א פתחה הבוקר מחדש את בתי הספר שלה ברצועת עזה לאחר ארבעה חודשי הפסקה, על רקע הירידה בתחלואה.

בבתי הספר לומדים 271 אלף תלמידים, כמחצית מכלל התלמידים בעזה (השאר לומדים בבתי ספר ממשלתיים ופרטיים). כעת ישנם 2,822 חולים פעילים ברצועה, 58 מהם מאושפזים בבתי החולים ומתוכם 32 במצב קשה.

כזכור, בימים האחרונים פנתה הרשות הפלסטינית בבקשה רשמית לישראל להכניס לרצועת עזה 800-1,000 מנות חיסון של החיסון הרוסי ספוטניק, שתרמה רוסיה לפלסטינים. ישראל טרם אישרה את ההעברה.

הרשות הפלסטינית ירדן חיסון לקורונה ספוטניק 5

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד