ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פתח את בליץ הראיונות

נתניהו הגיע לאולפן והדף את שיח השנאה נגד המגזר החרדי

ראש הממשלה נתניהו הגיע אמש באופן מפתיע אל אולפן חדשות 12 והתייחס אל כל הנושאים העומדים על הפרק: הקורונה בראש, המשפט שלו, שיחת הטלפון המתעכבת מביידן, לצד ציוציו של בנו יאיר • לסיום הצהיר נתניהו כי הוא אינו מתכוון לרוץ לנשיאות המדינה ולא יבקש חסינות

נתניהו הגיע לאולפן והדף את שיח השנאה נגד המגזר החרדי
בנימין נתניהו צילום: צילומסך ערוץ 12

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע הערב (שני) באופן מפתיע למהדורה המרכזית בחדשות 12 ושוחח במשך דקות ארוכות עם המגישה יונית לוי, על שלל הנושאים העומדים על הפרק, החל בפוליטיקה ובקורונה וכלה בתכניותיו הפוליטיות העתידיות וציוציו של בנו יאיר.

בפתח דבריו היכה ראש הממשלה על חטא על הסכם הרוטציה אותו חתם עם בני גנץ: "כולם הבינו שאסור לחזור לרוטציה, אי אפשר שני ראשי ממשלה. צריך ללכת לממשלה ארוכה. אני רואה הזדמנות היסטורית להקמת ממשלת ימין על מלא בהנהגתי. הבחירות האלה הן ביני ובין יאיר לפיד, וזו הסיבה שלא תהיה רוטציה".

"אנחנו עם בשורה ענקית. הקבינט אישר את תוכנית הדרכון הירוק, וזה פותח את כלכלת ישראל. ניתן יהיה ללכת למשחקי כדורגל, אולמות תרבות ומסעדות. אני רוצה לשמור על המחוסנים ולעודד את השאר שלא מחוסנים. יש 500 אלף איש מעל גיל 60 שלא התחסנו, צריך לעשות מאמץ לאומי עליון לצד הפתיחה של הדרכון הירוק לחסן את האוכלוסייה המבוגרת שלא התחסנה".

הוא הוסיף ואמר, "אני רוצה שנהיה במצב שכל אזרחי המדינה, ערבים ויהודים, ייצאו להתחסן - ושיהיו להם גם חיסונים להמשך. אני מדבר איתם על הקמת שני מפעלים בישראל שיהפכו אותה למרכז עולמי למחקר פיתוח וייצור לנגיפים הבאים" חשף נתניהו תוך הערכה כי נידרש להתחסן מידי שנה".

ראש הממשלה המשיך ותקף את השנאה המשתוללת נגד המגזר החרדי בליבוי ערוצי התקשורת: "יש כל מיני לחצים מכל מיני כיוונים, אבל הניסיון לשסות בציבור החרדי ולפלג אותם הוא לא נכון. אנחנו נהיה הראשונים בעולם לצאת מהקורונה בגלל מערכת בריאות פנטסטית והחיסונים. אני רוצה שנצא כולם: חרדים, חילונים שמאלנים וימנים. שני המגזרים הגדולים בתחלואה הם החרדים והחברה הערבית".

לשאלתה של המראיינת יונית לוי על שיחותיו עם הגר"ח קנייבסקי והרבי מבעלזא השיב נתניהו: "אני מדבר עם המנהיגים שם ואומר להם שילכו להתחסן, אני לא מתחנן. יש חריגות בכל מיני מקומות אבל בסך הכל הציבור הישראלי ממושמע, גם החרדים. רוב הרבנים קראו לציבור להתחסן ולעמוד בהנחיות. הפרות יש גם במגזר הערבי והחילוני, הנגיף פוגע בכולם, ולכן אני מבקש מכולם לשמור על הכללים ולעשות את מה שצריך. ובכל זאת, העולם משתהה, מדד בלומברג אמר שייקח 7 שנים לעולם לחזור לשגרה, ישראל תוך חודשיים".

"זה תלוי בציבור. אם נעשה הכל בהדרגה לפי המדדים שקבענו, ויבואו ה-500 אלף איש המבוגרים להתחסן, לא רק שזה הסגר האחרון, אפשר לומר שניצחנו את הקורונה", הוסיף נתניהו.

בשלב זה עבר נתניהו לדבר על סאגת התקציב אמר: "יש תקציב חד שנתי. העברנו תקציב בסך 413 מיליארד שקל, ל-2021. הדבר השני שיש זה מענקי קורונה, בנוסף לתקציב הבאתי 110 מיליארד שקל בעזרה לעסקים. ועכשיו יש עוד חבילה על סך 15 מיליארד שאני רוצה להביא מחר, לאזרחי ישראל והעסקים משוועים לזה".

נתניהו חזר להתעסק בנושא הקורונה והתייחס לזמן הארוך שלקח עד שנסגרו השמיים: "זה לקח כמה ימים אחרי שהייתה התפרצות של המוטציה. אני הייתי הראשון בעולם שעשה את זה. סגרנו כמעט את כולם ואנשים עוד באו בטענות. ממאי או מאפריל עד אוגוסט היו מגבלות קשות על טיסות. אני עשיתי דבר שאף אחד לא עשה, סגרתי את הגבולות של מדינת ישראל כמעט הרמטית" הבהיר נתניהו, והגיב לשאלה למה דובאי לא נסגרה מיד: "אני לא שולט בזה. כשארגון הבריאות העולמי הודיע שיש בעיה עם מוטציה בריטית אני כינסתי את הממשלה טלפונית ואמרתי שעכשיו אנחנו סוגרים".

נתניהו התייחס בנוסף להסכם העודפים שחתם עם הציונות הדתית: "לגיטימי שעשיתי הסכם עודפים עם הציונות הדתית. אני לא רוצה לאבד את קולות הימין. איתמר בן גביר לא יהיה שר בממשלה, אבל הוא יהיה חלק מהקואליציה. הוא יכול לרצות הרבה דברים". התגונן נתניהו ועבר למתקפה: "למה את לא שואלת את יאיר לפיד שאלה פשוטה, איך אתה חושב להקים קואליציה עם מספר 7 בעבודה שלא קמה לצפירה?" תקף נתניהו והצהיר: "עמדותיו של בן גביר הן לא עמדותיי בעניין הערבים. לגבי מנסור עבאס, אני לא אשען על אף אחד שמתנגד לציונות. אני מתחרה עם איתו על הקולות. הוא יריב שלי". על כך שהחל לכנות את עצמו אבו יאיר השיב: "אני אומר לאזרחים הערבים שיציבעו לנו ולא למפלגות הערביות".

בהתייחסות לשאלה האם יקדם חוק צרפתי שימנע ממנו להיכנס לכלא, השיב נתניהו: "לא אצטרך לעשות את זה, משום שהתיקים הזויים. המשפט הזה מתנהל וככל שהוא מתנהל יותר, רואים עד כמה זה תפור והזוי".

נתניהו הוסיף ותקף בחריפות את האופן בו מתנהל משפטו: "יש ניגודי עניינים מכאן ועד קפריסין, פתיחת חקירות נגד ראש הממשלה בלי האישור של היועמ"ש בניגוד לחוק - לא חוק, חוק יסוד - אי אפשר להאמין שדברים אלו מתבצעים, והדברים האלו מתפוררים להם ויתפוררו בהמשך. מנסים באמצעות הדברים ההזויים האלו להשפיע על התהליך הפוליטי. אין שם כלום".

ראש הממשלה הסביר כי "אף אחד לא מאמין לזה יותר, זה אבסורד אחד גדול. הפרקליטות מנסה ללחוץ על השופטים לעבור לשלב ההוכחות לפני הבחירות, כדי שתהיה התערבות גסה בבחירות. זה נגד כל הכללים. מקווה מאוד שהשופטים לא ייכנעו ללחץ הזה, ואם זה יהיה יתפרש כהתערבות בוטה - והאפקט יהיה הפוך. אני מקווה שכן, יכול רק לקוות שכן. אני חושב שכולם יודעים שהתיקים האלו תפורים, הולכים ומתגלים דברים נוראים".

על השאלה האם יתמודד לנשיאות המדינה בקיץ הקרוב, השיב נתניהו שאין בכוונתו לעשות זאת: "אני לא מעוניין בזה". כשנשאל מדוע נשיא ארצות הברית החדש, ג'ו ביידן, לא התקשר אליו - זאת אחרי שעבר כמעט חודש מאז שהושבע לתפקידו אמר: "יש לנו יחסי ידידות קרוב ל-40 שנה. אנחנו מכירים אחד את השני - ויש הרבה דברים שאנחנו מסכימים עליהם. יש גם חילוקי דעות בעניין איראן והפלשתינים" אמר נתניהו על סאגת השיחה המתעכבת עם ביידן. והוסיף: "יש לי יחסים נהדרים עם הדמוקרטים. אני רואה מאות חברות קונגרס וסנאטורים, אני רואה 50-50 דמוקרטים ורפובליקנים. מי שתומך במדיניות שלנו - אני איתו. אני לא עם מי שמסכן אותנו, למשל עם איראן גרעינית. מקשיבים לי יפה מאוד".

ראש הממשלה התייחס לסיכום לציוציו הרבים ומעוררי הסערה של בנו יאיר, ואמר: "אני מאוד אוהב אותו ואני יודע כמה הוא פגוע שפוגעים בהורים שלו. אני רואה את הכאב שלו על דברים קשים שנאמרים באולפן הזה. הוא אדם עצמאי. יש לו דעות ואני מאוד אוהב אותו מעריך אותו, אבל אני לא שותף לתגובות שלו".

ב'כחול לבן' הגיבו לריאיון הנרחב של נתניהו ומסרו: "הציבור הישראלי כבר יודע שנתניהו משקר כמו שהוא נושם. אם היה חושב על האזרחים ולא על עצמו והמשפט שלו הוא היה מעביר תקציב מדינה ולא ממוטט את המשק. התכנית הפייק כלכלית שלו היא שוחד בחירות ללא מקורות. נתניהו - אפילו אולפני טלוויזיה לא יעזרו לך. כחול לבן וגנץ ימשיכו לעצור אותך - מקבלת חסינות, מביטול המשפט ומהרס הכלכלה. אנחנו שמחים שהתו הירוק של כחול לבן עבר בפה אחד בממשלה הערב ויסייע למאות אלפי אזרחים שמשתוקקים לחזור להתפרנס".

במפלגת 'יש עתיד' של יאיר לפיד הגיבו אף הם לנתניהו ומסרו: "5,388 המתים מהקורונה הם העדות לכישלונו של נתניהו בניהול משבר הקורונה. כישלון שנובע בגלל מחדל נתב"ג, וכניעה לסחטנות באכיפה. הבחירות הקרובות הן בין ממשלה שפויה וליברלית של יש עתיד לבין ממשלה של ליצמן ובן גביר".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי הגיבה לריאיון וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "שמעתי שזה טרנדי לעשות בדיקת עובדות לפוליטיקאים שמתראיינים, אז תרומתי הצנועה לשקרי נתניהו - מעולם לא קראתי לא להתגייס לצה״ל. כנראה שנתניהו התבלבל כי בדיוק חשב על שותפו החדש, איתמר בן גביר שבכלל לא שירת בצה"ל. מפלגת העבודה מחזירה את האמת לפוליטיקה. בואו הביתה".

המהדורה המרכזית המגזר החרדי בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד