י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לפתוח בחקירה

פחד בספרד: מאות נאצים שאגו במפגש "היהודי אשם"

לפחות 300 ניאו-נאצים התקבצו באורח נדיר בספרד, וקראו קריאות נגד יהודים והסיתו נגד יהודים - "היהודי אשם" | מנהיגים יהודים בספרד קוראים לפתוח בחקירה

פחד בספרד: מאות נאצים שאגו במפגש "היהודי אשם"
שוטרים בפעולה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מנהיגים יהודים בספרד קוראים לפתוח בחקירה לאחר שאירוע של אנשי ימין קיצוני ונאצים במדריד בירת ספרד, הציג נאומים אנטישמיים והצדעה נאצית.

כ-300 איש השתתפו באירוע שנערך ליד בית קברות בבירת ספרד, בו קבורים חיילים שלחמו לצד חיילים נאצים שהיו כפופים להיטלר.

באחד הנאומים צולמה צעירה באומרה: "חובתנו להילחם למען ספרד ואירופה המוחלשות כעת על ידי האויב, שנותר זהה אך חובש מסכות רבות, היהודי". התבטאויות פומביות של הערצה לגרמניה הנאצית, ורטוריקה אנטישמית עם התכנסויות גדולות של הימין הקיצוני, נדירות יחסית בספרד, שם לאנשים רבים יש זיכרונות מרים מהדיקטטורה של פרנסיסקו פרנקו, שהתייצב לצד הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה ואז שלט בספרד עד 1975.

אתר JTA מציין כי כמו במדינות רבות באירופה, פופוליזם ימני צץ בשנים האחרונות עם עלייה מאסיבית ופתאומית בספרד. בשנת 2019 נכנסה מפלגת הימין הפופוליסטית ווקס לראשונה לפרלמנט כמפלגה השלישית בגודלה במדינה, עם 52 מתוך 350 מושבים.

הפדרציה של הקהילות היהודיות בספרד, פרסמה הצהרה ביום שני בו היא קוראת לתובעים לפתוח בחקירת הסתה לאלימות ואפליה כלפי חלק מהאנשים שהשתתפו באירוע, כולל הצעירה, ששמה לא פורסם בתקשורת. היא אמרה גם: "היהודי אשם והחטיבה הכחולה תילחם בזה".

הדיוויזיה הכחולה, היא רשת ניאו-נאצית קטנה, שלקחה את שמה מיחידות המתנדבים הספרדים שלחמו ברוסיה במהלך מלחמת העולם השנייה לצד כוחות גרמניה הנאצית של אדולף היטלר. חיילים מאותה פלוגה קבורים בבית העלמין בו התקיים האירוע.

הנאצים צעדו ביום שבת ממטרו אסקאו לבית העלמין לה אלמודנה, לרגל יום השנה ה-78 לציון קרב במלחמת העולם השנייה שהתרחש במהלך המצור על לנינגרד ובו השתתפו מתנדבים ספרדים של היטלר.

למרות שההצעדה וההפגנה שלאחר מכן עברו ללא תקריות, כמה דוברים אמרו לתקשורת: "זו חובתנו העליונה להילחם למען ספרד ולמען אירופה שנחלשה ומסולקת כעת על ידי האויב. תמיד אותו דבר עם מסכות שונות, היהודי".

ספרד ניאו נאצים אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד