י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מכחישים

סין מילאה תפקיד מוביל בהפצת קונספירציות באשר למקור הקורונה

דו"ח חדש מאשים את התקשורת, הפקידים הבכירים ברוסיה, איראן וארה"ב - כולל דונלד טראמפ - שהגבירו גם את הדיסאינפורמציה ממניעים פוליטיים במרוץ עולמי לשלוט בנרטיב מהו מקורו של נגיף הקורונה

סין מילאה תפקיד מוביל בהפצת קונספירציות באשר למקור הקורונה
אילוסטרציה צילום: pixabay

מתחקיר חדש שפורסם בסוכנות הידיעות AP עולה כי סין לקחה את ההובלה בהפצת דיסאינפורמציה אודות מוצאו של נגיף הקורונה, כדי להוריד את הלחץ ואת הזעם כלפיה.

בקרב כוחות חזקים ברחבי העולם, מכונות התעמולה של בייג'ינג מילאו תפקיד מרכזי בגיוס קונספירציות לגבי נגיף הקורונה שמקורו כביכול ממדינות אחרות, כך על פי תחקיר שארך תשעה חודשים שערכה סוכנות הידיעות AP.

הדו"ח מאשים את התקשורת, הפקידים הבכירים ברוסיה, איראן וארה"ב - כולל דונלד טראמפ - שהגבירו גם את הדיסאינפורמציה ממניעים פוליטיים במרוץ עולמי לשלוט בנרטיב מהו מקורו של נגיף הקורונה.

לקח רק שלושה חודשים עד שהשמועה כי נגיף הקורונה תוכנן כנשק ביולוגי להתפשט מסין כדי להשתרש במוחם של מיליוני אנשים. עד חודש מרץ 2020, המחשבה כי הנגיף נוצר על ידי האדם ואולי כנשק סודי הייתה נפוצה, כך עולה מסקרים רבים.

מרכז המחקר מצא לדוגמא, כי אחד מכל שלושה אמריקאים מאמין כי נגיף הקורונה נוצר במעבדה אחד מכל ארבעה חשב שזה תוכנן בכוונה. תוהו ובוהו זה נוצר לפחות בחלקו, על פי תחקיר של תשעה חודשים של אחת מסוכנויות החדשות הגדולות בעולם, AP בנושא דיסאינפורמציה. כוחות חזקים, מבייג'ינג וושינגטון ועד מוסקבה וטהראן, נאבקו בכדי לשלוט בנרטיב אודות המקום שממנו הגיע הנגיף. בעוד המגפה שטפה את העולם, סין היא שהובילה בהפצת דיסאינפורמציה זרה אודות מוצאו של נגיף הקורונה.

הניתוח התבסס על סקירה של מיליוני פרסומים ומאמרים בכל סוגי הרשתות החברתיות, כולל אלו הסיניות, דיפלומטים סינים התגייסו בכוח בפלטפורמות המדיה החברתית המערבית, יוטיוב טוויטר ופייסבוק מאז סוף 2019. שתי הפלטפורמות, טוויטר ופייסבוק אסורות בסין. בטוויטר הסינים פרסמו פוסטים ב-54 שפות, העיתון העולמי של סין ולפחות 30 חשבונות דיפלומטיים סיניים, מצרפת לפנמה, מיהרו לתמוך בפרסומים הללו.

משרד החוץ הסיני הגיב לסוכנות הידיעות AP כי הוא מתנגד נחרצות להפצת תיאוריות קונספירציה. "לא עשינו זאת בעבר ולא נעשה זאת בעתיד", נמסר בהודעת המשרד.

קורונה סין דונלד טראמפ קונספירציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד