י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רגע לפני הסגר

שעות ספורות לפני שבת: שלושה זוגות התחתנו

בעקבות התראה קצרה ופתאומית של ממשלת אוסטרליה על סגר שהחל ביום ראשון, החליטו שלוש משפחות להקדים את נישואי צאצאיהם ליום שישי ערב שבת משפטים-שקלים. אחת מהן חגגה על חוף ים | המשפחות הודו לקהילה שנרתמה מהרגע להרגע בכדי לקיים שמחת נישואי חתן וכלה

שעות ספורות לפני שבת: שלושה זוגות התחתנו
חתונה באוסטרליה צילום: באדיבות המצלם

בסוף השבוע האחרון הודיעה ממשלת אוסטרליה כי ביום שישי בחצות, מלבורן תכנס לסגר למשך פחות חמישה ימים שאולי יתארכו לשבועיים. ההודעה נפלה כרעם ביום בהיר על שלוש משפחות חרדיות שתכננו לחתן את ילדיהן ביום ראשון האחרון, ומאחר והחתונות היו אמורות להתקיים רק בהשתתפות עשרה משתתפים על פי ההוראות שקבעה הממשלה, החליטו המשפחות לחתן את ילדיהן ביום שישי בסמוך לכניסת השבת, אחת מהן עשתה זאת על חוף הים, שתי המשפחות האחרות במקומות שונים בתוככי הקהילות.

במכתב שהפיצו משפחות המחותנים, הורי אחד מהזוגות שנישאו נכתב: ביום שישי שעבר, לאחר שהוכרז על הסגר, ילדינו בחרו להתחתן אחר הצהריים, במקום לחכות לזמן שיהיה אפשר להתחתן ברוב עם. בחרנו להזמין את כל הקהילה לחתונה, כך שכולם יוכלו לחוות את החתונה יוצאת הדופן הזו, ולקבל את ההזדמנות לשמח חתן וכלה.

אנו אסירי תודה לנצח על הדרך בה הגיבה הקהילה לכך, ידוע לנו על אנשים רבים שמיד עזבו הכל ויצאו מגדרם כדי לוודא שניתן יהיה להגדיל את השמחה בצורה הטובה ביותר, עם זאת, אנו גם יודעים שיש הרבה אנשים שעזרו בדרכם שלהם, ואיננו יודעים מי הם.

לכן, אנו רוצים להודות לכל הקהילה על התמיכה והמאמץ שנעשה כדי לחגוג את חתונת ילדינו ביום שישי האחרון. לכל אדם שעזר, בין אם על ידי הגשת אוכל, על ידי הכנת מפות, על ידי עזרה בהקמת החופה ועל כל הדרכים האחרות בהן אנשים עזרו, או פשוט הגיעו השתתף, אנו מודים להם מאוד.

לילדינו יש מזל רב שנעשו מצוות רבות נוספות ביום שישי אחר הצהריים מכיוון שהם בחרו להקדים את הנישואין שלהם. אנו בטוחים שזו תהיה זכות נפלאה עבורם ועבור קהילת מלבורן.

בהודעה נוספת שהופצה על ידי אחד העסקנים בקרב אנשי הקהילה, במלבורן נאמר: "המסר הזה מיועד לכולם, מאחלים לכולכם יום חיובי מלא אושר, אנחנו בחודש אדר, אנחנו צריכים לנסות להיות שמחים ככל האפשר, הקב"ה מנחה את הדרך הנכונה ואת כל מה שקורה, שום דבר לא בטעות אז האמינו שיהיה נהדר, תראו למשל, היו שלוש חתונות יהודיות ביום שישי אחר הצהריים, מי חשב שאפשר לערוך חתונות במהירות בערב שבת? מי ידע שאנשים יבואו, הכל קרה כל כך מהר, החגיגה הייתה כל כך יפה, אתם לא רואים? אנו מקבלים טעימה מהמשיח, הוא יגיע כל כך מהר, הזמן מתקרב וכולנו יודעים את זה".

נישואין חרדים חתונה מלבורן אוסטרליה קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד