י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"היו הוגנים יותר"

השוותה בין משפטי הנאצים למשפט טראמפ התנצלה ומחקה

חברת הוועד הלאומי הרפובליקני מווירג'יניה בשם פטרישיה באסט לימן, פרסמה תגובה בפייסבוק בה תקפה את משפט טראמפ שנערך בסנאט שלדבריה היה פחות הוגן ממשפטי הראווה שנערכו לנאצים | לאחר שדבריה עוררו סערה וביקורת קשה התנצלה ומחקה את התגובה

השוותה בין משפטי הנאצים למשפט טראמפ התנצלה ומחקה
דונלד טראמפ נואם באו"ם צילום: אמיר לוי, פלאש 90

חברת הוועד הלאומי הרפובליקני מווירג'יניה מחקה תגובה בפייסבוק שם כתבה כי משפטי הראווה הנאציים היו הוגנים יותר ממשפט הסנאט האחרון של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

מנהיג יהודי רפובליקני בכיר כינה את ההערה "מקוממת ובלתי ניתנת להבנה", ולאחר מספר תגובות קשות נגד הדברים, פטרישיה באסט לימן, מהוועדה הרפובליקנית, התנצלה ואמרה שהיא לא התכוונה להשוות והיא חוזרת מהדברים.

לימן הגיבה על פוסט בפייסבוק של פקיד רפובליקני אחר בווירג'יניה, סטיב קנוטס, שנמחק גם הוא. בתגובתה, כתבה לימן, "לפחות חלק מאלה שנשפטו על ידי הנאצים היו פושעים בפועל, בניגוד למקרה הנוכחי".

כידוע במשפטי הראווה, התובעים העמידו לדין פושעים שכמעט כולם הורשעו, ורובם קיבלו עונשי מוות. ולאחר שהסנאט זיכה ביום שבת את טראמפ במשפט ההדחה שלו, פטרישיה כתבה כי "אצל הנאצים היו יותר הוגנות".

דנבר ריגלמן, חבר קונגרס רפובליקני לשעבר מווירג'יניה, ומבקר גלוי של אנטישמיות , כינה את ההערה כ"אנטישמית ארסית". גם הפדרציה הרפובליקנית של וירג'יניה גינתה, ופרסמה כי הדברים שפטרישיה אמרה "נואשים ומתועבים", והוסיפה: "אין מקום לאנטישמיות, או גזענות במפלגה הרפובליקנית".

לאחר מחיקת התגובה, כתבה לימן בפייסבוק כי היא "עמדה תמיד באופן חד משמעי עם ישראל והעם היהודי, וזכיתי להקדיש כמעט 20 שנה לייצוג אלה שנמלטים מרדיפה בגלל אמונתם ברחבי העולם, אני נחרדת שהתגובה שלי תיראה כמפחיתה את זכרם של אותם מיליונים שנספו רק בגלל היותם יהודים, זה לא בלב שלי, מעולם לא היה ולא יהיה. אני באמת מצטערת שמישהו לרגע האמין שיש כוונה לא טובה מצדי".

נאצים דונלד טראמפ עיתונאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד