כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לא יוכל לשמש בתפקידו"

תקדים בעולם הרבנות: הרב הראשי השעה דיין שסירב להתחסן

המאבק בנגיף: בעוד בישראל מבצע החיסונים נמשך במלוא הכוח כאשר רק הבוקר פורסם כי קרוב לארבעה מיליון אזרחים כבר נטלו את החיסון נגד הנגיף, נראה כי יש מי שמפקפק ומהסס | הבוקר פורסם כי הרב הראשי לישראל הרב לאו השעה דיין שסירב להתחסן מלדון בהרכב בראשותו 

תקדים בעולם הרבנות: הרב הראשי השעה דיין שסירב להתחסן
הרבנות הראשית צילום: פלאש 90

דיין במערך הגיורים של הרבנות הראשית לישראל שסירב להתחסן נגד קורונה, הושעה מלדון בהרכב על ידי נשיא בית הדין הגדול והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו.

הרב ציין כי מבחינתו חלה חובה על כלל הדיינים להתחסן "וככל שהדבר יתאפשר מבחינה חוקית דיין אשר לא התחסן לא יוכל לשמש בתפקידו ולסכן את באי בית הדין".

בתוך כך, אחד מגדולי רבני חב"ד בישראל - הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי הודיע לחסידים, כי רק מחוסנים או מחלימים יוכלו להיכנס לבתי הכנסת.

במכתב שפרסם הבוקר הוא כתב כי "בהתאם לכך שבקרוב יפתחו בתי הכנסת ומוסדות הציבור, הנני להודיע כדלהלן: מצד ונשמרתם מאד לנפשותיכם, יכנסו לבתי הכנסת אך ורק אלו שהתחסנו או שיש בידם תעודת מחלים כנדרש. אלו שלא עשו חיסונים ואין בידם תעודת מחלים עליהם להמשיך להתפלל בבתי הכנסת הפתוחים בחצרות וכדו', ואסור להם להיכנס לבתי הכנסת הרגילים".

"כמו כן", הוסיף הרב "הנני מבקש מכל אלו העובדים עם הציבור במוסדות החינוך, אברכי הכולל וכו' על כולם חובה להתחסן ואין להקל חלילה ראש בכך".

במענה לשאלת רבים השיב הרב כי "הצורך להתחסן איננה בגדר רשות אלא חובה על פי תורה, ואין להתחכם עם כל מיני סברות שונות ומשונות שאין להם אחיזה במציאות. ומי שאינו מתחסן וגורם לאחרים לא להתחסן אוי לו מיום הדין, וגורם לריבוי שפיכות דמים ר"ל כפשוט".

קורונה הרב דוד לאו דיין השעיה חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד