י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לראשונה בישראל

מצער: האם נדבקה בנגיף קורונה - העובר מת

בבית החולים אסותא באשדוד עברה בסוף השבוע אישה צעירה לידה שקטה | הצוות הרפואי תולה את סיבת המוות בהידבקות האישה בנגיף שבועיים קודם לכן

מצער: האם נדבקה בנגיף קורונה - העובר מת
מיטות בבית חולים צילום: דוברות אסותא אשדוד

אישה צעירה שהגיעה לבית החולים אסותא באשדוד על מנת לעבור לידה שקטה, גילתה לאחר מכן כי העובר מת בעקבות כך שנדבק ממנה בקורונה. בבית החולים אישרו את הפרטים וציינו כי מדובר במקרה ראשון בישראל.

בסוף השבוע הגיעה אישה בשנות העשרים לחייה לבית החולים באשדוד כשהיא בשבוע ה־25 להריונה, לאחר שבבדיקה שגרתית בקופת החולים נמצא שלעובר אין דופק והפנו אותה לעבור לידה שקטה.

כבר בקופת החולים היא התלוננה על תסמיני קורונה, אך נבדקה רק בבית החולים- שם נמצאה חיובית לנגיף, כמו גם העובר המת. שבועיים קודם לכן היא נבדקה ונמצא כי כל המערכות היו תקינות, כך שהאירוע המצער הוא תוצאה של ההידבקות בנגיף.

האם סיפרה כי "המשמעות של ההדבקה כעת היא דרמטית לאור האובדן האישי הגדול. למרות שהקפדתי לשמור ככל הניתן, ההדבקה מקבלת כעת נופך קשה ומורכב. קיימת חשיבות אדירה להתחסן, לשמור כמה שאפשר על היקרים לנו מכל. אני רוצה להודות לצוות הרפואי שהיה שם עבורי, עזר ותמך".

"זה מקרה מאוד חריג", אומר ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות באסותא אשדוד, "אנחנו בדרך כלל לא רואים עוברים חיוביים לקורונה. מצאנו תיאורים בודדים של מקרים דומים מהעולם בספרות המחקרית, בין היתר בברזיל. אצלנו היו שלוש לידות שקטות של נשים עם קורונה, בשתיים לא מצאנו קורונה ובזו כן. העובר נדבק דרך השליה ובמידה מאוד גבוהה של ודאות מת בגלל קורונה".

ד"ר ברוש מוסיף כי "נשים שנדבקו במהלך ההיריון הן בסיכון יותר גבוה לחלות במחלה קשה. במקרה הזה יש סיכון נוסף שהוא מהותי – הנגיף יכול לעבור דרך השליה, להדביק את העובר ולגרום למוות שלו. האישה לא הייתה בסוף ההיריון אלא באמצע. לו הייתה מתחסנת בשליש הראשון או השני, התחלואה הזו הייתה נמנעת".

ד"ר יוסי טובבין, מנהל מחלקת חדרי לידה ויולדות באסותא אשדוד, שטיפל באישה, מוסיף: "ארבעה ימים לפני הגעתה אלינו היא הרגישה תסמינים שבדיעבד היו של קורונה. יום לפני הפנייה אלינו היא הפסיקה להרגיש את העובר, והרופא שלה בקהילה איבחן שהוא אכן מת. יילדנו אותה בסוף השבוע, ולאחר שהעובר נולד גילינו שאכן היא נמצאה חיובית. גם העובר נמצא חיובי. לקחנו דגימות מהשליה שנמצאו חיוביות. מדובר בהדבקה תוך־רחמית של העובר, שעלולה לגרום לזיהום בשליה ולמוות. זהו אירוע נדיר משום שעובר נדבק בקורונה בדרך כלל לאחר הלידה, כתוצאה ממגע עם האם. העובדה שהצלחנו לגלות שהיה חיובי כבר ברחם מעידה בסבירות גבוהה שמת מקורונה".

הוא ציין כי אין כיום חובה לקיים בדיקות קורונה לנשים שמגיעות ללדת, אולם "אנחנו מציעים לכלל בתי החולים לקיים אף הם דגימה לכל יולדת וכך לדאוג ולהבטיח את שלומם ובריאותם של שאר היולדות".

קורונה אסותא אשדוד עובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד