ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מוטציה חריפה

מנכ"ל משרד הבריאות: "עלייה מדאיגה בתחלואת ילדים"

פרופסור חזי לוי מי שמכהן כיום כמנכ"ל משרד הבריאות טוען כי המוטציה הבריטית פוגעת בילדים הרבה יותר מבעבר | "אני חושש מאוד מהשלכות שעלולות לקרות בעקבות פתיחת הסגר והמחשבה שהגענו למנוחה ונחלה"

מנכ"ל משרד הבריאות: "עלייה מדאיגה בתחלואת ילדים"
גן ילדים בצל הקורונה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי אמר הבוקר כי ישנה עלייה מדאיגה בשיעור תחלואת הילדים, וציין כי 90% מהנדבקים כיום נדבקו מהמוטציה הבריטית. עם זאת, לדבריו, מרבית הילדים שאושפזו בשל הקורונה אושפזו במצב קל.

"יש עלייה בתחלואת ילדים בכל הגילים, אם משווים תחלואת ילדים בין נובמבר-דצמבר ועד סוף ינואר", אמר הפרופסור בראיון ל-ynet. "מרבית החולים האלו הם חולים קלים ומטופלים במסגרת הקהילה, ועדיין, יש ילדים מאושפזים, חלקם נמצאים בטיפול נמרץ בתחלואה מורכבת מאוד". 

לדבריו, "אנחנו רואים בעולם שהנגיף הבריטי מדביק יותר ילדים. הודענו לבתי החולים להיערך לכך ואנחנו עובדים עם איגוד רפואת ילדים. אנחנו רוצים לפתוח בהדרכת רופאי ילדים בסביבת הקורונה, כפי שעשינו לכל הרופאים והאחיות שעובדים עם מבוגרים במחלקות אחרות". 

הוא התייחס גם להחלטת הקבינט על פתיחה הדרגתית של חלקים במשק ואמר כי "אנחנו עושים את הדברים תוך נטילת סיכונים ורוצים לעשות זאת בזהירות ובהדרגתיות ראויה. לא הגענו למנוחה, אנחנו עם אלפי מאומתים גם אם ירדנו בשיעור, עם 900 חולים קשים בבתי החולים".

הוא הוסיף כי "המוטציה הבריטית מדביקה יותר - 90% מהנדבקים בארץ, היא פוגעת יותר בילדים. דעתי נחה מכך שאנחנו מחזירים חלק מהם לבתי הספר ופותחים מעט מהמגבלות, אבל אני חושש מאוד מהשלכות שעלולות לקרות בעקבות פתיחת הסגר והמחשבה שהגענו למנוחה ונחלה. נכון שאנחנו עם 2.6 מיליון מחוסנים במנה השנייה, אבל עדיין לא הגענו לתוצאה הטובה". 

כמו כן, פרופור לוי הביע חשש מעלייה בתחלואה בעקבות חגיגות הפורים. "פורים לפנינו והרבה אנשים נפגשים בו, מסיבות, עדלאידע, יש עלייה לקבר הרשב"י במירון ואנחנו פועלים רבות כדי לאסור חלק מהפעילויות באופן רשמי. אני רוצה בדיוק כמוך וכמו כל עם ישראל לשבת עם ילדיי ונכדיי בפסח ולקרוא את ההגדה ולהיות עם המשפחה, אני מתפלל לכך, זה תלוי מאוד בהתנהגות שלנו.

אני קורא לאנשים להימנע מפעילות של התקהלות מסוכנת מעבר לתקנות ולהימנע מהדבקה כדי שלא נצטרך לסגת ושנוכל לחגוג את פסח ביחד, זו התנהגות נכונה, אכיפה עצמאית ולהתחסן". 

קורונה מוטציה פרופ' חזי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד