י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נפלה במלכודת

הניתוח של דרוקר: הטעויות של לוי בראיון עם נתניהו

רביב דרוקר ניתח בבלוג שלו את הטעויות שלדעתו עשתה יונית לוי בעת הריאיון עם נתניהו אמש: זה קורה כל פעם מחדש. מראיינים סופר מוכשרים כמו לוי ואחרים נופלים במלכודת של נתניהו. הם מצטיידים באינסוף שאלות קשות, נתניהו הודף את השאלה ועובר מיד להתקפה על המראיין או על היריב הפוליטי

הניתוח של דרוקר: הטעויות של לוי בראיון עם נתניהו
רביב דרוקר/בנימין נתניהו צילום: מתוך פייסבוק/יונתן זינדל, פלאש 90

ויהי ערב ויהי בוקר שלאחר הריאיון הנרחב אותו העניק ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש (שני) ב'חדשות 12' למגישת המהדורה המרכזית יונית לו, איש חדשות 13 רביב דרוקר ניתח בבלוג שלו את הטעויות שלדעתו עשתה מגישת חדשות 12 בעת הריאיון עם נתניהו.

הבאנו עבורכם את דבריו המלאים, וכך כתב דרוקר:

יונית לוי מראיינת את נתניהו. היא מזכירה לו שלא העביר תקציב, למרות שהתחייב לכך. נתניהו טוען שכן העביר תקציב ויש תקציב. הוא משקר, יונית יודעת את זה, היא מנסה להתווכח, הוא חוזר על טענתו בביטחון גדול יותר, נוקב בסכום (לא הועבר תקציב. לאחר הסכמה של כחול לבן – הוחלט ש 2021 לא תתנהל אוטומטית לפי 2019). לוי יודעת שזה שטויות, אבל היא לא רוצה לטרחן לצופים.

בטח באוזנייה אומרים לה כבר לעבור הלאה, יש לה רשימת מכולת ענקית עם המון שאלות חשובות. נתניהו המון זמן לא התראיין שם, אז היא עוברת הלאה. היא שואלת על השיחות עם מילצ'ין. נתניהו ממלמל שדיבר איתו פעם ואיחל "חג שמח", הוא מנסה לברוח למסר על ה"תיקים התפורים". לוי מתעקשת. נתניהו אומר "פעם – פעמיים". יונית מכירה היטב את החומר. אין לה בעיה לפצוח פה בסדרת שאלות חשובה. למה אדוני צריך לאחל פעמיים "חג שמח" לעד התביעה המרכזי נגדו? האם נכון, אדוני, שהיית שותף למסע לחצים על מילצ'ין לשחרר את עורך דינו לטובתך? האם נכון שניתנה הבטחה למילצ'ין שישמרו עליו, גם לאחר שחרור עורך דינו? האם עדכנת את הפרקליטות שאתה מדבר פעמיים עם עד התביעה המרכזי נגדך בתיק 1000?

לוי לא עושה את זה. יש עוד המון שאלות, אי אפשר להתעכב. חייבים לקבל התייחסות של נתניהו לעובדה שביידן לא מתקשר, השותפות עם עבאס, איך יקים קואליציה ומה יהיה תפקידו של בן גביר.

זה קורה כל פעם מחדש. מראיינים סופר מוכשרים כמו לוי ואחרים נופלים במלכודת של נתניהו. הם מצטיידים באינסוף שאלות קשות, עושים שיעורי בית, מכינים ציטוטים. נתניהו הודף את השאלה הקשה במשפט וחצי מגומגמים, עובר מיד להתקפה על המראיין או על היריב הפוליטי או למסר שאיתו בא מהבית, החיסונים, יציאה מהקורונה, לפיד. כשאתה קורא את תמלילי החקירות של נתניהו, אתה מבין כמה זה טעות לראיין אותו כך. ברור, חקירה פלילית אינה ראיון. זה לא משרת את אותן מטרות והחוקרים לא צריכים לעניין אף אחד, אבל יש כן תכלית אחת משותפת. לחשוף את האמת וכשאתה מתעכב עם נתניהו על נושא לעומק, אתה הרבה פעמים מגלה שמתחת לשכבה הדקה של תשובות מהשרוול, ניצבים שקרים, חוסר התמצאות, תשובות מביכות.

קחו לדוגמא את השאלות על ההפרות במגזר החרדי. נתניהו ענה שהיו הפרות בכל מגזר, שבאופן כללי, הציבור החרדי היה ממושמע ורבניו קראו לציית להנחיות ולהתחסן. זה קשקוש והוא יודע את זה. יונית כיוונה את זה מאוד מדויק. הלימודים בשכבות שלמות של הציבור החרדי נמשכו חודשים בזמן שלא היו לימודים בכל שאר המגזרים. זו לא הפרה ספורדית, לא חתונה אחת או הפגנה. זו הפרה ממוסדת לאור יום, כשהמדינה עומדת חסרת אונים ולא מעזה להתערב. עוד כמה שאלות בעניין היו חושפות את זה. כבר הוכח במספרים שכמות הדו"חות שניתנה במגזר החרדי נמוכה בהרבה ממגזרים אחרים. ישנן ראיות טובות לכך שהמשטרה עשתה עסקאות עם מנהיגי קהילות חרדיות – אתם תצניעו את ההפרה, אנחנו נעלים עין.

הריאיון לא ייפגע בדבר, אם כמה נושאים חשובים לא יישאלו, בגלל ההתעכבות על נושאים ספציפיים. נתניהו מדבר הרבה כל יום ועומד להתחיל בבליץ ראיונות. אין טעם לסמן וי על כל הנושאים וכל הכותרות. זה רק משאיר את הריאיון שטוח. אני יודע. הייתי שם. עשיתי את אותה טעות, כשעוד ראיינתי אותו.

רביב דרוקר יונית לוי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד