י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חתונה בלתי אפשרית

"הרופא אמר לי: עוד שקל אחד של חוב והילדים שלך יהיו יתומים"

חני, בתם התשיעית מתוך ארבעה עשר של משפחת פלדמן, התארסה. הכלה שמחה, החתן שמח, כולם מאושרים. רק אבי המשפחה יושב בפנים חפויות. בעוד חצי שעה ייכנסו אל ביתו המחותנים והוא יודע שאין לו מה לומר להם. החובות כבר מזמן גדשו את הסאה, ואין לו אפילו שקל אחד חדש לעזור לזוג הצעיר

"הרופא אמר לי: עוד שקל אחד של חוב והילדים שלך יהיו יתומים"
ביקורת רופא צילום: Unsplash

שבוע שעבר זה קרה. הבית הוא בית רגיל של בני ברק, בעצם, בית פשוט במיוחד. רהיטים ישנים, שלושה חדרים קטנים וסלון מלא וגדוש בספרי קודש, והכל נקי ומצוחצח והקירות העירומים שמחים, הכל שמח.

עזרו לאב שעומד בפני קריסה כלכלית ונפשית>>>

חני, הבת התשיעית מתוך 14 ילדים של משפחת פלדמן התארסה. אין זה עניין של מה בכך למצוא שידוכים טובים לילדים רבים כל כך, אבל ב״ה, הם זכו להשיא שמונה מתוכם עם העילית שבעילית.

חני שמחה, החתן שמח, כולם מאושרים. רק אבי המשפחה יושב בפנים חפויות, מתבייש מקיומו. בעוד חצי שעה ייכנסו אל ביתו המחותנים והוא יודע שאין לו מה לומר להם. החובות כבר מזמן גדשו את הסאה, ואין לו אפילו שקל אחד חדש לעזור לזוג הצעיר בתחילת דרכו. לפני שנה התחילו לאב המשפחה כאבים חזקים בלב, הרופא הושיב אותו לשיחה רצינית ואמר: ״אתה לא יכול להמשיך עם החובות האלו. אם תיקח על עצמך עוד שקל אחד של חוב, הילדים שלך יהיו יתומים״.

עזרו לאב שעומד בפני קריסה כלכלית ונפשית>>>

האזהרה הנחרצת של הרופא לא הקלה עליו. אדרבה, היא רק הוסיפה לו דאגות בריאותיות נוסף על העול הכלכלי הרובץ והמעיק. וכעת הוא אובד עצות, חסר אונים אל מול השמחה שמתפרצת אל ביתם ומאיימת להכריע אותו סופית. הוא מקווה ומתפלל שמשפחת החתן המיוחדת לא תבקש לעזוב את השידוך, כשתבחין כמה עניים הם. הוא אף פעם לא התלונן, גם אשתו הצדיקה לא. שנים הם חיו בפשטות מוחלטת, ושמחו בלימוד התורה שלו עד כלות.

אבל מה תעשה הכלה, מה יעשה הזוג הצעיר, כיצד יבנו את ביתם? כיצד יוכל הרב פלדמן להעמיד חופה לביתו התשיעית מבלי שתקרוס? כיצד יוכל להבטיח את שלמות הבית שרק כעת מנסה לקום, ואין לו כיצד לסייע?

משפחת פלדמן היא מותיקות המשפחות בבני ברק, ומקורבת לרב קנייבסקי והרבנית קולודצקי במיוחד. כעת הרבנית קוראת אליכם ישירות: ״אנחנו אוהבים את המשפחה הזו כל כך. אנשים צדיקים. בית של תורה אמיתי. בבקשה, תעזרו להם לחתן את הבת שהתארסה. זו זכות ענקית, גם לעזור לתלמיד חכם גדול וגם הכנסת כלה! הרב קנייבסקי בעצמו מברך את כל התורמים בכל ברכות שמיים, ושמות התורמים ייכנסו לשולחנו של הרב ביום הפורים הבעל״ט״.

הרבנית לאה קולדצקי: כל התורמים והמשתתפים ב250 ש"ח אני יתן בל"נ את כל השמות שלהם בפורים לאבי מרן ר' חיים קניבסקי שליט"א, והרב יברך את כולם בכל הישועות, ואני אחראית שכל השמות יגיעו לרב ויקבלו ברכה גדולה ביום חשוב זה.

לתרומות ולמסירת שמות לתפילתה של הרבנית קולדצקי ושל רשכבה"ג מרן שה"ת הגר"ח קניבסקי שליט"א ביום הפורים, לחץ כאן >>>

הרבנית קולדצקי חובות בעלי חובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!