י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשש מנזק לדורות

ההורים זועמים: לאחר סגר כה ממושך אין צורך בחופשת פורים ופסח ארוכות

מוסדות החינוך בכל רחבי הארץ נפתחים אט-אט על פי המתווה, וכעת לקראת ימי הפורים, מתעתדים התלמידים לצאת לחופשת הפורים, ו-10 ימים לאחר שיחזרו ללימודים הם יצאו שוב לחופשת הפסח | ההורים זועמים

ההורים זועמים: לאחר סגר כה ממושך אין צורך בחופשת פורים ופסח ארוכות
ילדים בבית הספר. אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

אחת הבעיות האקוטיות יותר של נגיף קורונה היא הסגירה המאולצת של מערכת החינוך. על פי ההערכות המומחים שנת הלימודים שהתפספסה יכולה להיות נזק לדורות. 

בימים אלו נפתחים לאיטם מוסדות החינוך בכל רחבי הארץ על פי המתווה של כיתות מסוימות בערים מסוימות. וכעת לקראת ימי הפורים, מתעתדים התלמידים לצאת לחופשת הפורים, השנה לאור הפורים המשולש, יקבלו התלמידים 4 ימי חופשה, 10 ימים לאחר שיחזרו ללימודים הם יצאו שוב לחופשת הפסח.

לאור כך ארגון ההורים הארצי תוקף בחריפות את החופשות ימים ספורים לאחר הפתיחה המחודשת של מוסדות החינוך, כאשר גם ככה שנת הלימודים מקרטעת ואין צורך בחופשות הרבות לאחר ימי סגר כה רבים.

מזכ"לית הסתדרות המורים הגב' יפה בן דוד התראיינה הבוקר (שלישי) לרדיו 103 ותקפה את הדיבורים על שינוי ו/או ביטול החופשות לאור הסגר המתארך: "אני באמת מציעה לכולם להפסיק להתעסק בחופשות של המורים ולהתעסק במהות. אני לא רואה סקטור ציבורי אחר שמתעסקים בחופשות שלו. אני מסיירת בבתי הספר ובגנים, מעולם לא ראיתי את צוותי ההוראה כל כך בקריסה, כל כך תשושים, ולמרות זאת עושים את המירב והמיטב".

"החופשות נקבעו מראש" הוסיפה בן דוד, והדגישה: "אלה החופשות של צוותי ההוראה, תניחו להם".

בתוך כך כתב אתמול שר החינוך יואב גלנט בחשבון הטוויטר שלו את חשיבותו של כל יום לימוד: "בשעה האחרונה התקבלו תקנות חדשות ממשרד הבריאות בקשר לערים נוספות שנכנסות לקריטריונים המאפשרים פתיחת מוסדות חינוך בכיתות גן-ד׳ החל מיום שלישי. ‏עבורי כל יום שבו התלמידים נמצאים בבתי הספר והגנים הוא יום חשוב ולכן ביקשתי ממנכ״ל המשרד לעשות מאמץ מיוחד, ליזום ולאפשר לכל מוסד חינוכי ורשות שערוכים לכך - לפתוח את מוסדות החינוך כבר מחר בבוקר. יישובים ומוסדות שזקוקים לזמן היערכות נוסף - ייפתחו את בתי הספר והגנים ביום שלישי".

הסתדרות המורים חופש קורונה יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד