י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
במיליוני דולרים

הונאת ענק בסין: נעצר היזם של זיופי חיסונים

בייג'ינג עושה מאמצים נרחבים נגד פשעים הקשורים לחיסון נגד קורונה, מנהיג כנופיית חיסוני זיופים ואנשי הצוות שלו שספקו לאנשים תמיסת מלח או מים מינרליים כחיסונים מזויפים נגד הקורונה - נעצרו

הונאת ענק בסין: נעצר היזם של זיופי חיסונים
מתחסנים לקורונה צילום: יוסי אלוני/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

סין עצרה מנהיג כנופיית הונאה שמכרה חיסונים מזויפים בהיקף של כ-3 מיליון דולר, בייג'ין החלה לנקוט יד קשה בפשעים הקשורים לחיסונים ברחבי המדינה. החשוד קונג וצוותו הרוויחו כ-18 מיליון יואן (3 מיליון דולר) על ידי הזרקת תמיסת מלח או מים מינרליים כחיסונים מזויפים נגד נגיף הקורונה.

לפחות 70 בני אדם נעצרו בסין בגלל ייצור והפצה של חיסונים מזויפים נגד הקורונה, הפקעת מחירים וחיסונים לא חוקיים. כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי.
הרשויות מסרו כי 70 החשודים נעצרו ב-21 מקרים הקשורים לחיסונים, שרבים מהם צצו במהלך השלבים הראשונים של נתינת החיסונים בשנה שעברה.

הקבוצה בראשות קונג הרוויחה כ -18 מיליון יואן (3 מיליון דולר) על ידי הכנסת תמיסת מלח או מים מינרליים ל-58,000 מנות של החיסונים המזויפים מאז אוגוסט אשתקד.

המנהיג בן ה-33 ושני שותפיו ארזו את המוצרים בעיצובים דומים של חיסונים אמיתיים נגד נגיף הקורונה. מארז גדול אחד של 600 חיסונים מזויפים שייצרה הקבוצה, נשלה להונג קונג בנובמבר האחרון, משם הם הועברו למדינה אחרת, אך עדיין לא ברור לאן הם נשלחו. החשודים נעצרו בחודש שעבר.

סין חיסון לקורונה זיוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד