י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הדברת חרקים ונמלים

איך לטפל במזיקים לפני הקיץ?

הקיץ הוא העונה הדומיננטית ביותר בארץ. לפני שהיא מתחילה כדאי לבצע הדברת מזיקים גם בבתים וגם בגינות, כדי שאפשר יהיה ליהנות לאורך העונה החמה ובפרט לפתוח לרווחה את כל החלונות והתריסים בלי לחשוש מחרקים בעייתיים

איך לטפל במזיקים לפני הקיץ?
הדברה צילום: freepik

הדברת נמלים

כולנו מכירים את המשל על הנמלה והצרצר ויודעים שבעונה הקרה הנמלים נוטות הרבה פחות לצאת מהקן. כשהטמפרטורות מתחילות לעלות, למעשה כבר באביב ולפעמים אפילו בסוף החורף, הנמלים יכולות להפעיל את השרירים שלהן בזכות האנרגיה התרמית - ועלולות להתארח אצלנו בבתים, בעסקים, בחנויות ובגינות.

הפתרון: הזמנת שירותי הדברה נגד נמלים. אם כבר יש אצלכם נמלים, והמדביר מזהה את מיקום הקן יתבצע ריסוס עם חומרים יעילים כנגד חרק זה. כשלא ידוע מיקום הקן, או כשאי אפשר לרסס אותו ישירות, ניתן לפזר פיתיונות בצורת ג'ל. בכל פיתיון יש חומר פעיל ורעיל שגורם לנמלים לאבד תיאבון - וכך הקן למעשה מחוסל.

הדברת ג'וקים

כמו הנמלים גם הג'וקים מושפעים ממזג האוויר. בטמפרטורות נמוכות ג'וקים מתקשים מאוד לזוז, כשיש 25 מעלות הם כבר יכולים לרוץ ובטמפרטורות עוד יותר גבוהות הם מצליחים לעוף.

הדברה נגד ג'וקים ניתן לבצע באמצעות ריסוס או פיתיונות ג'ל, בהתאם לנסיבות הספציפיות בכל מקום. עוד בחירה היא של החומר בו משתמשים, כשבשנים האחרונות מפותחים חומרים מתקדמים וידידותיים יותר לאדם ולסביבה. דגש חשוב נוסף הוא טיפול בביובים שם חיים ג'וקים רבים ומשם הם מגיחים אל הבתים עצמם.

מומלץ בחום להזמין חברת הדברה שמעניקה אחריות על כל הדברה כדי לדעת בוודאות שאכן מבוצעות כל הפעולות הנדרשות.

הדברה בגינה

מי שמטפח גינה יפה מחכה לעונה החמימה והנעימה כדי לשבת בה וליהנות מפירות העבודה. הבעיה היא שיש גם חרקים רבים שנמשכים לצמחים ומגיעים לגינות בעיקר בקיץ. עוד לפני שמזמינים חברה שמספקת שירות הדברת מזיקים בגינה ובבית כדאי לדעת שחתולים מסייעים מאוד בצמצום אוכלוסיית החרקים המזיקים. עכבישים יכולים גם הם לחסל חלק מהחרקים, ולכן לא כדאי להסיר קורי עכביש שמתגלים בחצר.

את ההדברה עצמה כדאי לבצע בשיטה ירוקה, כלומר עם חומרי הדברה שמבוססים על חומרים שמופקים מצמחים. הסיבה לכך היא שכימיקלים מסוימים עלולים להזיק לצמחייה במקביל לסילוק החרקים, ולהיות מסוכנים גם לחיות מחמד ואפילו לבני אדם.

הדברת פרעושים

עוד חרק שמשגשג בקיץ הוא הפרעוש. בהתאם חברה שמבצעת הדברת כל סוגי המזיקים מקבלת פניות רבות במהלך העונה החמה לטפל במפגע זה. עוד לפני הגעת המדבירים חשוב לבצע שאיבה יסודית של הבית. את השקית של השואב, שבתוכה מן הסתם פרעושים בכל מחזורי החיים (ביצים, זחלים, גלמים ובוגרים), יש לזרוק מיד לפח אשפה מחוץ לבית - ובזהירות כדי שהתכולה שלה לא תתפזר.

פעולה נוספת במקביל להדברה היא כביסה בטמפרטורה גבוהה של מצעים ובגדים שעלולים גם הם להיות נגועים. הדברה מקצועית תכלול שני סוגי חומרים: פירתרואידים - חומר שדומה לפירתרין שמייצר צמח החרצית; וחומרים שכוללים IGR - שמונע התפתחות של ביצים וזחלים לכדי פרעושים בוגרים.

הדברה חרקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד