י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בדרך לעסקה עם סוריה?

ישיבת ממשלה חשאית על רקע מגעים 'הומניטריים' בתיווך רוסיה

שרי הממשלה זומנו היום בשיחת טלפון לישיבת ממשלה שנערכה אחה"צ תחת מעטה חשאיות. הנושא שנמסר לציבור הוא כי מדובר בעניין ביטחוני. השרים התבקשו לשמור על סודיות בכל הקשור לישיבה המיוחדת | לפי הדיווח, מדובר על מגעים הומניטריים "באזורנו" בתיווך רוסי

ישיבת ממשלה חשאית על רקע מגעים 'הומניטריים' בתיווך רוסיה
נתניהו בישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סלאם, פלאש 90

שרי הממשלה זומנו בשעה האחרונה (שלישי) לישיבת ממשלה שלא מן המניין. הישיבה אמורה להחיל בשעה 18:00 והשרים התבקשו לשמור על סודיות לגבי תוכן הישיבה.

ההזמנה נערכה באמצעות הטלפון לשרי הממשלה, והנושא על פי הערכות הוא ביטחוני שנמצא על הפרק ולא נושא של קורונה או התוכנית הכלכלית.

לפי הדיווח, מדובר על מגעים שהתנהלו בתקופה האחרונה עם רוסיה בסוגיה הומניטרית. העיתונאי ברק רביד פרסם כי "ישראל ורוסיה קיימו בימים האחרונים מגעים אינטנסיביים בדרגים גבוהים בנוגע לסוגיות הומניטאריות שקשורות לסוריה, כך אמרו פקידים ישראלים בכירים".

רביד הוסיף כי "תוך יומיים התקיימו שיחות טלפון בין נתניהו לנשיא פוטין, בין גנץ לשר ההגנה הרוסי שוייגו ובין שר החוץ אשכנזי לבין עמיתו הרוסי לברוב. לשכת גנץ הודיעה אז כי הוא דן עם שר ההגנה הרוסי "בסוגיות הומניטאריות במרחב"

דפנה ליאל, כתבת חדשות 12 מדווחת, כי שר הביטחון בני גנץ ידע מראש על ישיבת הממשלה ועל תוכנה.

כזכור, ב-6 לפברואר השנה ‏כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה בסוריה דיווחו כי כוחות צבא רוסיה חידשו את החיפושים בבית הקברות במחנה הפליטים אל-ירמוכ, דרומית לדמשק, בניסיון למצוא שרידי גופות של חיילים ישראלים. לפי פרסומים זרים, בבית הקברות המדובר נמצאו עצמותיו זכריה באומל, שנמסרו לישראל ב-2019.

רועי קייס פרסם כי ‏ביוני 2019 הצבא הרוסי בצוותא עם משטר אסד המשיך בחיפושים אחר שרידי גופות של חיילים ישראלים ואף מונעים מהתושבים לשוב לבתיהם בקרבת בית הקברות. מאז מעת לעת צצים דיווחים על פעילות רוסית בבית הקברות.

על רקע ישיבת הממשלה הערב, דורש יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ, כינוס דחוף של ועדת החוץ והביטחון בכנסת כדי לדווח על החלטות הממשלה ולהקפיד על פיקוח פרלמנטרי.

"זו ממשלה שאי אפשר לסמוך על קבלת ההחלטות שלה. אנו רואים זאת יום-יום בפיאסקו הקורונה. הממשלה איננה מסוגלת לקבל החלטות באופן שקול וראוי, גם בשל משפטו של נתניהו ועל רקע מערכת הבחירות והקרע הפנימי העמוק בממשלה. לכן דרוש כינוס דחוף של ועדת החוץ והביטחון כדי לפקח על החלטות הממשלה ולדרוש ממנה דיווח על פעולותיה".

בנימין נתניהו ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד