י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מיהר לנעול את הדיון

הממשלה מסרבת לאשר את מתווה החינוך; אשר סירב לדון בתקנות

יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת יעקב אשר סירב לדון בתקנות הממשלה בטענה שהיא משתמשת ב"סעיף הדחיפות" באופן מופרז, אך בסביבתו של ח"כ אשר טוענים כי הוא זועם על קיפאון הממשלה בכל הקשור במתווה החינוך - גם בערים כתומות אדומות ע"פ הרמזור, שרובן חרדיות

הממשלה מסרבת לאשר את מתווה החינוך; אשר סירב לדון בתקנות
יעקב אשר בועדת החוקה צילום: באדיבות המצלם

ועדת החוקה הייתה אמורה לאשר היום (שלישי) את הארכת תקנות הקורונה, אלא שיושב ראש ועדת החוקה חה"כ יעקב אשר מיהר לנעול את הדיון בתגובה לדחייה באישור מתווה החינוך שיזם אשר, בגיבוי השר אריה דרעי.

אשר תקף בפתח הדיון את התנהלות הממשלה שמשתמשת בסעיף הדחיפות פעם אחר פעם, לדבריו, "השימוש בדחיפות הפך להיות נורמטיבי. אפשר להבין את זה לפעמים אבל לא כדרך קבע. לא אצביע על התקנות כדי שלא יעשו שוב שימוש בחריג הדחיפות ויביאו ברגע האחרון את ההחלטות".

"לכן", ציין אשר רגע לפני שנהל את הדיון, "נקבע ישיבה ביום חמישי לאישור התקנות החדשות ואני מבקש ממשרד המשפטים להביא עד יום חמישי גם את תקנות התו הירוק".

למרות שעל השולחן ההתקפה של אשר הייתה על השימוש הממשלתי המוגזם בחריג הדחיפות, בלשכת יו"ר ועדת חוקה יותר מרומזים שנעילת הוועדה קשורה בהחלט להקפאת מתווה החינוך שגיבש אשר למחלימים בערים האדומות, ולהתעלמות ממצוקת החתונות שלא זוכים למענה ונדחו עד לפעימה האחרונה של התו הירוק.

נזכיר כי בשבוע שעבר הביעו ראש הממשלה ושר הבריאות הסכמה לאשר את מתווה פתיחת החינוך - גם בערים האדומות והכתומות שמרביתן חרדיות - למחלימים ומחוסנים, אלא שכבר שבוע חלף והמתווה טרם אושר.

בלשכת אשר מספרים על מאות פניות מהורים שמתלוננים על העדר משפחתונים וגנים בערים האדומות. "פותחים את המשק, ההורים צריכים לצאת לעבוד אבל אין להם שום סידור לילדים, מנהלי חיידרים מחכים, החתונות לא זוכות למענה, וזה בניגוד להתחייבויות".

קורונה ועדת חוקה יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד