י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בקרוב

דוברת הבית הלבן מגיבה: ביידן ישוחח עם נתניהו

"השיחה הראשונה של הנשיא ביידן עם מנהיגי המזרח התיכון תהיה עם ראש הממשלה נתניהו, והיא תתרחש בקרוב, ישראל כמובן היא בעלת ברית". כך מצהירה הערב דוברת הבית הלבן שמפזרת את עננה שניסו בתקשורת הישראלית ליצור על רקע מערכת הבחירות 

דוברת הבית הלבן מגיבה: ביידן ישוחח עם נתניהו
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אחרי שבועות של לחצים פוליטיים ותקשורתיים כאן בישראל, אל רקע מערכת הבחירות ולאור העובדה שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן עדיין לא יצר קשר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת פחות מחודש מאז נכנס לבית הלבן ב-20 בינואר, דוברת הבית הלבן ג'ניפר סאקי מתייחסת היום (שלישי) בתדרוך היומי לעיתונאים ואומרת כי זה יקרה בקרוב.

תחילה הבירה כי לא יודעת מתי הנשיא ג'ו ביידן יוכל להיפגש עם מנהיג זר באופן אישי בבית הלבן וכי "זה ייקח כמה חודשים". זאת לשאלת עיתונאים, לאחר שביידן שוחח עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, כשביידן אומר לו כי "ייפגשו" שוב בקרוב, מה שהעלה את השאלה האם המנהיגים מתכננים להיפגש באופן אישי עם הנשיא בן ה-78, "הם יכולים להיפגש באמצעות וידאו, כפי שכולכם יודעים", הסבירה סאקי.

לצד זאת הבהירה דוברת הבית הלבן כי השיחה הראשונה של הנשיא למנהיג במזרח התיכון, תהיה לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. היא לא ציינה מתי תתקיים השיחה, אלא פשוט אמרה שהיא תתקיים "בקרוב". והוסיפה, "ישראל כמובן היא בעלת ברית".

ביידן עדיין לא שוחח עם בנימין נתניהו, למרות שנכנס לתפקידו לפני קרוב לחודש, מה שהעלה שאלות לגבי האופן שבו הנשיא האמריקני החדש יקיים "אינטראקציה עם ישראל". קודמו של ביידן, דונלד טראמפ, ניהל מערכת יחסים קרובה עם נתניהו ותמך במדיניות בניית ההתנחלויות בגדה המערבית ובסיפוח ישראל לרמת הגולן, ובהכרה בירושלים כבירת ישראל.

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי, התייחסה גם להתפטרותו של סגנה, טי ג'יי דאקלו, לאחר שהושעה עקב איומים על עיתונאית מאתר 'פוליטיקו' ואמרה: "אני חושבת שהנשיא מוביל דוגמא אישית, ואני מנסה לעשות את אותו הדבר. כל יום ננסה לעמוד בסטנדרט שקבע הנשיא בהתייחסות לזולת בכבוד באדיבות באמצעות דברינו ומעשינו".

סאקי אמר על דאקלו באופן ספציפי, "הוא כבר לא מועסק כאן, ואני חושבת שזה מדבר בעד עצמו".

דוברת הבית הלבן ג'ו ביידן בנימין נתניהו ג'ן סאקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד