י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
'רק לא ביבי'

לחץ פוליטי על גנץ לפרוש מהמרוץ לכנסת

גובר הלחץ מצד יש עתיד וישראל ביתנו על כחול לבן ובני גנץ לפרוש מהמירוץ לכנסת בכדי לא לסכן את גוש 'רק לא ביבי'. אחרי שליברמן אומר זאת לאורך מערכת הבחירות כי לגנץ אין זכות לדרוש שוב את אמון הציבור אחרי שמעל באמונו, גם יאיר לפיד עושה זאת הערב וקורא לכחול לבן לפרוש

לחץ פוליטי על גנץ לפרוש מהמרוץ לכנסת
בני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חמישה שבועות לבחירות, ולמרות שברוב הסקרים מפלגת 'כחול לבן' של בני גנץ עוברת את אחוז החסימה, אמנם בארבעה מנדטים בלבד, אבל הלחץ עליו לפרוש מהמרוץ גובר.

בימים האחרונים חברי 'יש עתיד' ופעילים פוליטיים קראו לבני גנץ לפרוש מהמרוץ כדי לא לסכן את גוש השמאל, כשהיום הצטרף לקריאה גם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שאמר הערב (שלישי) בראיון לשלי יחימוביץ ויגאל גואטה ברשת ב' על אנשי 'כחול לבן': "אם הם אנשים רציניים הם צריכים להבין שיש סכנה שהם לא עוברים את אחוז החסימה. הם צריכים לשאול את עצמם אם הם רוצים לתת לנתניהו גם את הממשלה הבאה - או לנהוג באופן אחראי".

גם יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן קרא הבוקר לגנץ לפרוש מהמרוץ לכנסת. לדבריו, "ברור שאם גנץ ייבחר הוא הראשון שיצטרף לממשלת נתניהו הבאה, תמורת תיק ביטחון או אפילו תיק חינוך".

באם גנץ יפרוש, מי שעלול להתחזק מכך, הוא יאיר לפיד ו'יש עתיד' ששומרת בהתמדה בסקרי דעת הקהל על כוחה ומשובצת כמפלגה השנייה בגודלה בכנסת ועשויה לעמוד בי' בניסן תשפ"א בראש גוש 'רק לא ביבי'.

יצוין כי גנץ מחזיק בכסף רב במסגרת מימון המפלגות, כ-20 מיליון שקלים ולדברי פרשנים פוליטיים רבים, הוא מסרב לפרוש מהמירוץ כשהוא מחזיק בכסף כה רב עמו הוא יכול להרים קמפיין חזק ומשפיע שאולי ישנה את דעת הקהל כלפיו ויגרום להישרדותו בפוליטיקה.

יש עתיד יאיר לפיד בני גנץ איווט ליברמן בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד