י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בנט וסער נחלשים

5 שבועות לבחירות: סקרים - החמישית בדרך

שני סקרים שמתפרסמים הערב, חמישה שבועות בלבד לתוצאות המדגמים מעריכים כי ראש הממשלה בנימן נתניהו מאבד את השלטון בהעדר רוב לגוש הימין-חרדים. לפיד יציב וממשיך לשמור על המקום השני ואילו סער ובנט ממשיכים לצנוח מטה במנדטים | בחירות חמישיות שוב על השולחן

5 שבועות לבחירות: סקרים - החמישית בדרך
הצבעה בבחירות צילום: Aharon Krohn/Flash90

35 יום בלבד נשארו עד למועד הבחירות, ומיום ליום מפת המנדטים משתנה. מסקר החדשות 12 ומנו גבע, שנערך היום עולה כי הליכוד מתחזק במנדט על חשבון בנט שכבר נושק לחד ספרתי. מרצ וכחול לבן על גבול אחוז החסימה והימין עם ימינה מקבלים 59 מנדטים.

מהסקר עולה כי אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום (שלישי) מפלגת השלטון הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת ומקבלת 29 מנדטים, יש עתיד מצמצמת את הפער ומקבלת 18 מנדטים. גדעון סער לעומת זאת לא מצליח להתרומם ומקבל 13 מנדטים.

ימינה של נפתלי בנט נחלשת ולראשונה מזה חצי שנה נושקת למספר חד ספרתי ומקבלת 10 מנדטים. המשותפת נחלשת משמעותית גם היא ומקבלת 9 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש מעט גם הוא ומקבל 15 מנדטים, 8 לש"ס ושבעה ליהדות התורה. ליברמן נחלש גם הוא ומקבל שבעה מנדטים.

העבודה עם ששה מנדטים, הציונות הדתית שומרת על מקומה בסקרים האחרונים עם חמשה וסוגרות את הרשימה מרצ וכחול לבן עם ארבעה מנדטים.

בחלוקה לגושים, גוש הימין עם בנט - 59 מנדטים וללא בנט 49 מנדטים. גוש השמאל-ערבים עם 54 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים.

מסקר שערך מכון 'מאגר מוחות' פורסם הערב ב'ערוץ 20' עולה כי אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, הליכוד הייתה מקבלת 28 מנדטים כש'יש עתיד' בפער גדול ממנה עם 16 מנדטים. תקווה חדשה ממשיכה בצניחה כלפי מטה ומקבלת 12 מנדטים.

ימינה של בנט שומרת על כוחה בסקרים עם 11 מנדטים והמשותפת מתחזקת לעומת הסקרים האחרונים ומקבלת 11 מנדטים גם היא.

הגוש החרדי שומר על כוחו כשש"ס מקבלת 9 מנדטים ויהדות התורה מקבלת שבעה. ליברמן נחלש ומקבל ששה מנדטים בלבד, כמו העבודה שמקבלת ששה מנדטים גם היא.

כחול לבן והציונות הדתית עם חמשה מנדטים לכל אחת ומרצ סוגרת את הרשימה עם ארבעה מנדטים.

הכלכלית של ירון זליכה (1.6%) ורע"מ (1.5%) לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין עם בנט מקבל 60 מנדטים וללא בנט הוא מקבל 49, גוש השמאל-ערבים עם 54 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 6 מנדטים.

סקר מנדטים מנו גבע ערוץ 12 ערוץ 20 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד