י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נשא דברים דרך הטלפון

לפני סיום הש"ס: הרבי מתולדות אברהם יצחק אושפז בבית החולים

חסידי תולדות אברהם יצחק שהשתתפו הערב במעמד סיום הש"ס בביהמ"ד הגדול במאה שערים, התפללו לשלומו של הרבי שאושפז קודם המעמד בבית החולים. מצבו של הרבי טוב, אך הוא זקוק עדיין להשגחה רפואית • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים מהמעמד שנערך ללא הרבי

לפני סיום הש"ס: הרבי מתולדות אברהם יצחק אושפז בבית החולים
הרבי מתולדות אברהם יצחק צילום: שוקי לרר

הערב (שלישי) התקיים בחצר תולדות אברהם יצחק בשכונת מאה שערים בירושלים, מעמד סיום הש"ס מפואר, שנערך אחת לעשור שנים, כאשר הפעם הקודמת היתה בשנת תשע"א וכן החלו ללמוד את המחזור השני. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שנעדר מהמעמד ההיסטורי היה האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, שחש שלא בטוב ואושפז בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים לצורך בדיקות מקיפות. 

הרבי נעדר כאמור מהאירוע ומי שנשא דברים בשליחותו, היה בנו הגדול הרה"צ רבי אהרן קאהן, ראש ישיבת תולדות אברהם יצחק, שסיפר בדבריו במעמד כי אביו הרבי שליט"א לא הרגיש טוב והיו צריכים לפנותו לבית החולים, שם עשו בדיקות וראו שהמצב יותר טוב, ולאחר מכן עשו שוב בדיקות וברוך ה' המצב הרבה הרבה יותר טוב ממה שחשבו.

לאחר השעה 23:00 נשא הרבי בעצמו דברים דרך הטלפון מבית החולים ואמר כי יש לו עגמת נפש שאינו יכול להשתתף במעמד הגדול ולכן משמים כנראה שרוצים שלא ישתתף בפעם הזאת, אך רוצים שאני ישתתף בעז"ה בפעם הבאה. 

בתחילת המעמד אף כיבד המשב"ק הרב רפאל צבי פאר, את הגר"ש ברנסדרופר לומר פרק תהילים לרפואת הרבי ולאחר מכן נאמר 'מי שברך' על ידי הגאון רבי אהרן סאמעט, לרפואת האדמו"ר רבי שמואל יעקב בן יענטא.

כמו כן השתתף במעמד הגרי"ט וייס גאב"ד 'העדה החרדית' והאדמו"ר מסקולען ירושלים שנשא דברים.

על החלק האומנותי הופקדו הזמרים אהרל'ה סמט, זאנוויל וויינברגר, עקיבא גרומן, מקהלת 'נשמה' ומקהלת תולדות אברהם יצחק וכן תזמורת מורחבת בניצוחו של דודי קאליש. 

הציבור נקרא להתפלל לרפואת הרבי, ומחר בבוקר לפני התפילה יאמרו החסידים ספר רביעי בתהילים. 

תולדות אברהם יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד