י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקרב על הקולות

התמונה שמאיימת לפוצץ את ההסכם השקט בין סמוטריץ' לחרדים

בכדי לא להעכיר את היחסים קיימת הסכמה שקטה בין מפלגתם של סמוטריץ' ובן גביר לבין המפלגות החרדיות שלא לנהל מטה או פעילות אלו אצל אלו. אולם תמונה שהופצה מביקור של סגה"ש פרוש ביצהר שבשומרון, מאיימת לפוצץ את ההסכם ולהפר את הכללים | אנשי פרוש מתגוננים

התמונה שמאיימת לפוצץ את ההסכם השקט בין סמוטריץ' לחרדים
גפני/סמוטריץ/פרוש צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

גם חמישה שבועות למועד הבחירות, ברור כי הבחירות הללו יוכרעו על ידי מפלגות הקטנות שנמצאות על גבול אחוז החסימה. הקריטית ביותר עבור ניצחונו של בנימין נתניהו וגוש הימין - חרדים, זו מפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ', שבפועל היא צולחת את גבול החסימה ועומדת יציבה על חמישה מנדטים, אך ברור שקרוב יותר לבחירות הקרב יוכרע על כל קול.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים הביעו בכירים ב'דגל התורה' ובכירים במפלגת 'הציונות הדתית' הסכמה שבשתיקה כי בשלב הזה המפלגות לא יפלשו לבייס אחד של השני, כך ב'דגל התורה' טרם פתחו את מטה הציונות הדתית, גם בשל שיקול כלכלי היות והמפלגה סובלת מגירעון וגם בעקבות טענה כי בהתמודדות הנפרדת של סמוטריץ' לא יצליחו ב'יהדות התורה' לגייס ציבור דתי לאומי מאוכזב שהגיע בעבר כאשר נפתלי בנט היה מנהיג מפוקפק, שכן סמוטריץ' הוא דתי שומר תורה ומצוות קלה כבחמורה לשביעות רצון המגזר.

מנגד, גם בציונות הדתית הביעו הסכמה שבשתיקה שלא יפעלו חריש בציבור החרדי, כאשר סמוטריץ' זוכה לאהדה גדולה במגזר החרדי הצעיר מבלי שינסה לפנות ולשכנע, כך שבמפלגת 'הציונות הדתית' עדיין לא פתחו מטה כללי שמיועד לציבור החרדי ובראיונות שהעניק סמוטריץ' לכלי התקשורת השונים הוא ציין כי הוא מצפה מחרדי להקשיב לגדולי הדור ולהצביע לחרדים, וכי הוא קורא רק לאלה שממילא לא יצביעו לש"ס או ליהדות התורה - להצביע עבורו.

עם זאת במפלגת 'הציונות הדתית' שמורכבת כיום גם מ'עוצמה יהודית' ו'נעם' מתכוונים לפעול רק בקהילות חב"ד במטרה לגייס תמיכה רחבה למפלגה של סמוטריץ' ועו"ד איתמר בן גביר שזכו לנתח נכבד במערכות הבחירות הקודמות וכן לקהלים נוספים כדוגמת ברסלב או 'הפלג הירושלמי' וכאלה שממילא לא צפויים לתמוך באחת מהמפלגות החרדיות.

התמונה שעוררה את הזעם. פרוש ביצהר השבוע.

בימים האחרונים נראה כי הסיכום הופר ועלול להתפוצץ. ל'בחדרי חרדים' נודע כי זעם רב מופנה בימים האחרונים לאחר שסגן שר החינוך מאיר פרוש סייר ביום ראשון ביישוב יצהר שביהודה ושומרון, מעוז מובהק של הציונות הדתית ואף יותר של 'עוצמה יהודית', זאת במסגרת סיורים שגרתיים שהוא עורך ביישובי יו"ש בכל מערכות הבחירות וגם בתקופות השגרה לאורך כהונתו בכנסת, כאשר בתגובה ב'ציונות הדתית' שוקלים האם להשיב לפרוש בסיור דומה באחד מהריכוזים החרדים.

גורמים ב'עוצמה יהודית' אמרו ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא מתרגשים מפעלולי היח"צ של פרוש ביו"ש". לדבריהם, "ברור לנו שכל מי שלא יצביע לש"ס או יהדות התורה יצביע לסמוטריץ׳, בזמן שפרוש ימשיך לדאוג למנהלי המוסדות אנחנו נדאג לאזרחים כולם".

בסביבתו של סגן השר מאיר פרוש מנסים למזער נזקים והודפים את הטענות: "סגן השר פרוש הוא איש ארץ ישראל השלימה ותרם לבנייתה וביסוסה כפי שאף אחד לא עשה עד היום". אומרים אנשיו ל'בחדרי חרדים' ומציינים כי "הוא מלווה את המתיישבים במשך כמה עשורים ובכל בחירות ניתן לראות הצבעה ליהדות התורה בגלל פעילותו הרבה במהלך כל השנה ולא רק לקראת הבחירות".

עוד הוסיפו: "אנחנו מאוד מעריכים את הרב מרזל ואיתמר בן גביר ומאמינים שההכפשות מגיעות מהכיוון של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ". לדבריהם, "הטענה אינה מובנת. שכן אם בציונות הדתית מסכימים שלא לפעול בציבור החרדי, מדוע הם שכרו יחצן חרדי".

מאיר פרוש בצלאל סמוטריץ הציונות הדתית דגל התורה בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד