י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
50 שנה לפטירתו הטראגית

צפו: הפייטנים שרים את הפיוט על ה'בבא חאקי' שנחשף

'אהודך' - נמצא פיוט גנוז של גדול פייטני ומשוררי יהדות מרוקו רבי דוד בוזגלו, שחיבר על האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא ה'בבא חאקי' זצ"ל עוד בחייו. בימים אלו הוא יוצא לאור בביצועם של מיטב הפייטנים והזמרים

צפו: הפייטנים שרים את הפיוט על ה'בבא חאקי' שנחשף
הבבא חאקי זי"ע צילום: מתוך הקליפ 'אהודך'

לרגל חודש ההילולא, סוף שנת החמישים להסתלקותו באופן טראגי של האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא זי"ע ה'בבא חאקי', מוגש פיוט שחיבר הפייטן המרוקאי דוד בוזגלו על רבי יצחק זצ"ל שנחשף בימים אלה.

לביצוע הפיוט חבר הרכב ייחודי, רב דורי ויוצא דופן של מיטב הפייטנים והזמרים בני העדה המרוקאית שכוללת את ליאור אלמליח, מיכאל פרץ, אמיל זריהן, קובי פרץ, קובי אפללו, מאור אדרי וישי סודרי.

על ההפקה המרגשת, הקליפ המושקע שמביא הצצה על דמותו של ה'בבא חאקי' בתמונות וסרטוני ארכיון נדירים ניצחו הפייטנים ליאור אלמליח ומיכאל פרץ מהפרוייקט 'פיוט ישראלי' ובהתגייסות של כל בני משפחת אבוחצירא, בניו ובנותיו, נכדיו ונכדותיו של הבבא חאקי.

רבי יצחק אבוחצירא זצ"ל המכונה ה'בבא חאקי' ואחיו של ה'בבא סאלי' זי"ע, כיהן כרבה הראשי של רמלה לוד, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ורבה הראשי של יהדות צפון אפריקה והיה אחד המנהיגים הבולטים והמשפיעים בקרב הציבור הישראלי בכלל ובקרב הציבור עולי צפון אפריקה בפרט בתקופתו.

לפני כ-50 שנים ביום כ"ה באדר ב' תש"ל נהרג ה'בבא חאקי' בתאונת דרכים שהתרחשה בצומת גבעתי שבדרום, שעה שחזר מביקור אצל אחיו ה'בבא סאלי' בנתיבות, אסון שהותיר אחריו המומים וכואבים עשרות רבות של אלפים שגם ליוו את מיטתו בהלוויה הגדולה ביותר שידעה מדינת ישראל אז ביום שישי ברחובות העיר רמלה.

שירו של רבי דוד בוזגלו שנכתב עוד בחייו של ה'בבא חאקי' מייחס לו באופן מדהים ומשווה אותו לאורך כל מילות השיר והפזמון לעקדת יצחק 'את בנך יחידך אשר אהבת את יצחק'.

הבבא חאקי רבי יצחק אבוחצירא פיוט עתיק ליאור אלמליח ישי סודרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד