י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קול שפוי: "לעצור את ההסתה נגד החרדים"

מאמר חריף המתפרסם באתר news1 טוען: "כיום עושים לחרדים מה שעשו במשך שנים למזרחיים" • עורך האתר, יואב יצחק, בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "יש מגמה של הסתה כנגד הציבור החרדי"

חרדים. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
חרדים. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

על רקע מגמת ההסתה הגוברת והולכת בתקשורת הכללית כנגד הציבור החרדי, מרענן לראות מאמר מערכת שהתפרסם בנושא באתר האינטרנט news1 בעריכתו של העיתונאי יואב יצחק, בו נכתב בין היתר:

"ככל הנראה יש מישהו שהיה מעוניין בהמשך 'תהליך האפרטהייד' כלפי החרדים. כפי שאמר לי סוציולוג בכיר באוניברסיטת תל אביב, שכיום עושים לחרדים מה שעשו במשך שנים רבות למזרחים, דהיינו אפליה מכוונת בדרך של יצירת 'מכשולים' שונים וקריטריונים שנועדו ליצור בעקיפין אפליה מתוחכמת כלפי ציבורים שפחות רצויים במקומות מסויימים...

"לא הדאגה הגדולה לעתיד החרדים או לעתיד ישראל היא זו שמשחקת כאן, אלא פשוט זו עוד דרך להצרת צעדיהם של החרדים, וניסיון להפריע לתהליך השתלבותם בחברה, וכל זה כדי למנף סיסמאות פוליטיות למפלגות מסויימות.

"לא ה'דמוקרטיה', 'חופש הביטוי' ו'חופש הדת' הם שמובילים פה, אלא קיצוניות חילונית חדשה, מתנשאת ופטרונית כלפי כל דעה אחרת השונה ממנה, מבלי לראות במראה את כשלונותיה שלה עצמה".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר עורך האתר, העיתונאי יואב יצחק, כי הוא שמח להיות לפה עבור כל שכבות הציבור והאוכלוסיה:

"באתר שלי, החרדים מקבלים ביטוי כמו כולם, ואולי אפילו יותר מכולם, דווקא בגלל העובדה שבמקומות אחרים אין להם חופש ביטוי. כולם זה כולל את כולם, ללא כל סינון, לא עדתי ולא לאומי.

"לצערי, המגמה שיש בתקשורת נמשכת מזה שנים רבות, ומובילה רוח של הסתה כנגד הציבור החרדי. הלוואי וניתן היה לעצור אותה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד