ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

"עד היום אני משותק ביד" • ראיון

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד פישל גרינפלד, האברך החשוד בהצתת 'ספייס' - והרחובות סוערים • 'חתן השמחה', בעל החנות, בראיון בלעדי: "כל המלחמה - אישית" • "הרסו לי את החיים"

סיקריקים מפגינים בספייס
סיקריקים מפגינים בספייס



עשרות מפגיני 'נטורי קרתא' יצאו גם אמש (ג') מבית המדרש סאטמאר ברחוב יואל בירושלים, להפגין ברחובה של עיר. הסיבה: הארכת מעצרו של האברך אפרים פישל גרינפלד, החשוד בארגון ההפגנות לפני כשנתיים נגד חנויות 'ספייס' ו'גרינטק' והצתת מחסן החנות.

עוד בנושא:
מאה שערים בוערת • סיקור ותיעוד
ירושלים חוזרת לבעור: 'ספייס' לא תוחרם
נקמת ספייס: אברך חשוד נעצר בנתב"ג


היתה זה עוד הפגנה בשרשרת הפגנות בלתי נגמרת של אנשי נטורי קרתא, שבשבילם זוהי עוד סיבה למסיבה. הערב (ד'), צפויות ההפגנות להתחזק, ואם זה תלוי בנטורי קרתא, הרי שנראה הסלמה של ממש.

הסיבה הפעם: הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד האברך, ומי יודע כמה זמן יצליח הסיפור להחזיק את המהומות הירושלמיות במלא קצפם.

מי שגרם בעקיפין לכל המהומה הוא מנהל חנות 'ספייס', בני פרדמן. בראיון ראשון הוא מסביר כיצד הוא חש מול ההתקפות החוזרות ונשנות, ועם מעצרו של האברך.

• הסתובבת בירושלים בעשרים וארבע שעות האחרונות. ראית את ההפגנות?

"כן".

• בא נחזור שנתים אחורה: כמנהל החנות, היית מודע לבלאגן שנוצר סביב החנות?

"בא נעמיד דברים על דיוקם. האירוע המדובר שבעטיו נעצר האברך לא אירע בחנות של ספייס, זה ארע בחנות של גרינטק, חנות שר' שמואל אוירבך הגיע לקבוע שם מזוזה. חנות שעומדת בסטנדרטים הכי הכי נוקשים של כל הציבור החרדי. אחרת ר' שמואל אוירבך לא היה בא לקבוע מזוזה. בגלל נקמה על רקע אישי, הגיעה קבוצת אנשים, ובראשם האברך היקר שנעצר, ועשו את מה שעשו. יש קטע וידאו שמסתובב, שצילם בחור עם הפלאפון שלו. כולם יכולים לראות מה קרה שם. כל מילה מיותרת".

• כל הטענה שמכרו שם MP4 - זה הכל סתם?

"ידידי, אני חוזר עוד פעם. אתה לא מעודכן. שוב, המאבק שמדובר שבעטיו נעצר האברך לא קרה בחנות של ספייס. ה'קרב' או הלינץ - מילה יותר מדויקת, נעשה בחנות גרינטק שהיא חנות שמוכרת דיסקים. חנות שר' שמואל אוירבך בעצמו הגיע לקבוע שם מזוזה. לא מכרו שם שום דבר שמישהו יכול לטעון שיש מישהו שמתנגד אליו".

• אז למה מחרימים את החנות?

"זה שיש לכל מיני אנשים שבגלל מאבק על רקע אישי ושונאים כל מה שקשור לספייס, מכל מיני סיבות, זה אני לא יכול להיכנס לראש של אנשים שאוהבים פרובוקציות".

• הכל על רקע אישי? זה חמור מאד מה שאתה אומר.

"בהחלט. זה דברים ידועים. אני לא מחדש פה שום דבר".

• היה לכם מחשבה להוריד את התלונה?

"אני לא התלוננתי שום דבר. אף אחד מטעם ספייס או גרינטק לא הלך להתלונן. היה את הבחור שצילם בפלאפון שלו קטע וידאו, והקטע וידאו מראה שהאברך שנעצר עמד בראש חבורת אנשים שביצעה את הלינץ בזה שאתה מדבר איתו עכשיו - בגלל זה יד שמאל שלי חצי משותקת. בגלל זה הייתי צריך לעבור ניתוח".

• עד היום אתה פגוע בגלל הדבר הזה?

"עד היום יד שמאל משותקת בחציה, לא לגמרי, אבל בחציה. עברתי ניתוחים באף, באוזניים, שיפור פנים, בעשרות אלפי שקלים. הכל מופיע אגב בקטע וידאו שמסתובב בכל מקום. האברך הזה בראש כל החבורה הזאת, ביצע לינץ ובגלל הקטע הזה המשטרה עצרה אותו. עכשיו, זה שהם נהנים להציג שאנחנו הלכנו והתלוננו ומסרנו. זה דבר עצוב מאוד, אבל זאת לא המציאות".

• אין במשטרה שום תלונה?

"המשטרה ביצעה חקירה, במהלכה גם אנחנו נחקרנו. גם אנחנו הופתענו מהמעצר. לא היה לנו שום מידע בעניין, נהפוך הוא – רק אחרי שהתחילו ההפגנות, רק אחרי שהתחילו להתקשר אלי ולהורים שלי, ולעוד כל מיני אנשים שקשורים לעניין, הביתה בכל מיני שעות מוזרות לקלל, לאיים ולהשמיץ, ורק אחרי שפיזרו מודעות רחוב בכל ירושלים, עם כל מיני קללות ונאצות וכל מיני דברים, רק אז נודע לי שעצרו בכלל את אותו אברך".

• שאלת רב אם אתה יכול לשתף פעולה עם החקירה?

"אין פה עניין של שיתוף פעולה. ואין כאן עניין של אישור מרב. חוק המדינה קובע שאם קוראים לך למשטרה ואתה לא מעיד אתה נחשב למשבש הליכי חקירה, ואתה יכול לשבת במעצר בעצמך".

• אתה לא חושש לגורל האברך?

"מי שרוצה להתבסס בעניינים משפטיים בלי לדעת, שיבושם. יש לנו עורך דין צמוד, העורך דין בפירוש אמר: במידה ומשטרה חוקרת חייבים לשתף פעולה. אחרת, זה שיבוש הליכי חקירה. זה עד עוין. יש לזה כל מיני תקדימים בחוק, ואתה יושב במעצר. אני לא הולך לשבת במעצר בשביל אף אחד, בוודאי ובוודאי לא בשביל מישהו שגרם לי נזקים כספיים ונזקים גופניים ברמות שאי-אפשר לתפוס בכלל".

• אתה תשתתף במשפט?

"תראה אני אומר לך עוד פעם, כל מה שצריך לעשות מבחינת החוק, אני אעשה. אני לא הולך להפר שום חוק בשביל אף אחד, במידה והחוק ידרוש להופיע בבית משפט, ואני אחרי ייעוץ משפטי אדע שאני חייב להופיע בבית משפט, אחרת אני אסתבך, אז אני אעשה את מה שהחוק דורש ומחייב".

• ההשתתפות בבד"ץ לא עוררה חשד שאתם הגשתם את התלונה?

"הבד"צ קיבל את העניין שאנחנו לא הגשנו תלונה. התלונה זה למקרה המשטרה חקרה את הארוע והסיקה את המסקנות שלה, ואין אף אחד בעולם שיגיד שאתה אמור לשבת ולהסתבך מבחינה חוקית. אסור להגיש תלונה, אבל אם קוראים לך, אתה חייב לשתף פעולה".



להאזנה לראיון המלא חייגו: 052-999-66-00. "הכל בקול" – קו המידע הפופולארי


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד