י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סאגת החתונות

סמוטריץ' לראש הממשלה: מערכת הבריאות אינה מתחשבת בצרכים הדתיים והחרדים

הסגרים התכופים וההגבלות על אירועים ציבוריים הביאו זוגות רבים לדחות את יום נישואיהם שוב ושוב | שעון החול ההולך ואוזל ככל שמתקרבים לחג הפסח וימי ספירת העומר עלול לגרום לרבים להינשא לערוך את חתונתם בצורה פיראטית | חה"כ סמוטריץ' בפניה בהולה לרה"מ כי ימציא מתווה לסוגיה הכואבת

סמוטריץ' לראש הממשלה: מערכת הבריאות אינה מתחשבת בצרכים הדתיים והחרדים
סמוטריץ, נתניהו צילום: יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90

סאגת החתונות נמצאת בימים אלה על שולחנם של הנציגות החרדית והדתית בכנסת, כבר במשך כחודשיים דורשים החרדים לאשר מתווה שיאפשר קיום חתונות אחרי שבקרוב חג הפסח כבר בפתח ולאחריו יבואו ימי ספירת העומר בהם אסורים להינשא, כך שעשרות זוגות מבקשים להקדים ולהינשא עוד קודם לכן.

היום (שלישי) פונה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בפניה אל ראש הממשלה בדרישה למצוא פתרון לעשרות הזוגות, תוך שהוא מתריע כי ללא מתווה הזוגות ינשאו באופן פיראטי, דבר שיביא לזינוק בתחלואה.

סמוטריץ' כתב לנתניהו כי בעוד המשק נפתח, הספורט והקניונים, "התאכזבתי לגלות כי המתווה אינו כולל התייחסות לסוגיה כואבת ומאתגרת במיוחד", כשהוא מציין כי "זה קרוב לשנה שאולמות האירועים סגורים, דבר שמוביל בפועל לקיומן של חתונות באופן פיראטי - ללא פיקוח ובקרה".

מאז פרצה לחיינו הקורונה פנו אלי וללשכתי מאות משפחות אשר ביקשו סיוע לקראת חתונה מתוכננת ונחשפתי מקרוב לקושי הבלתי אפשרי בו הם שרויים: מחד, דחיית חתונה לטווח שאינו ידוע היא גזירה שציבור מסורתי דתי וחרדי עצום אינו יכול לעמוד בה. מאידך, המתווים כפי שאושרו על ידי משרד הבריאות לא התאימו לאורחות החיים ובכך מנעו מרבים את האפשרות לקיים חתונות אירוע ע"פ ההנחיות", כותב עוד סמוטריץ'.

המשמעות לדברי סמוטריץ ברורה. "בשבועות הקרובים", כך הוא כותב לנתניהו, "צפויות להתקיים באופן פיראטי מאות ואלפי חתונות, ללא פיקוח ובקרה, באופן שעלול להזניק שוב את היקפי התחלואה, וזאת כיוון שהמערכת נמנעת מלקדם מתווה לחתונות מפוקחות על בסיס אישור השתתפות למתחסנים ומחלימים בלבד".

"נוסף על מניעת "חתונות הדבקה", מתווה שכזה יתמרץ אנשים רבים שלא התחסנו עד כה ללכת ולהתחסן. כמו כן הוא ימנע עוגמת נפש עצומה מחתנים, כלות ומשפחות, שנאלצים להעביר את התקופה המאושרת של ההכנות לחתונה בחרדה ובמתח על כל הכרוך בכך״, מציין.

בסיום המכתב תוקף סמוטריץ: "לצערי, ישנה לי ולרבים כמוני תחושה שמערכת הבריאות מבינה צרכים מסוימים של חלקים בחברה הישראלית ויודעת לתת להם מענה יעיל תוך ניהול סיכונים ובאופן זה מאושרים מתווים להפעלת התרבות והמסחר (וטוב שכך) אך מאידך הבנת צרכיו של ציבור מסורתי דתי וחרדי גדול אינם עומדים לנגד עיניה של המערכת באופן מספק״.

המכתב של סמוטריץ'

בצלאל סמוטריץ ביבי נתניהו חתונות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד