י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דוחים טענות הרב מלמד

עשרות רבנים מהציונות הדתית נגד חילולי השבת בחריש

עשרות רבנים מהציונות הדתית יצאו היום במכתב מיוחד נגד חילולי השבת והפשרות שנעשו בעיר חריש על ידי ראש עיר חובש כיפה "שתישמר קדושת השבת בפרהסיה הציבורית בחריש" זועקים הרבנים

עשרות רבנים מהציונות הדתית נגד חילולי השבת בחריש
ראש העיר חריש, יצחק קשת צילום: אתר המועצה

עשרות רבנים דתיים לאומים, מהם מזקני רבני הציונות הדתית יצאו הבוקר (רביעי) במכתב ובו הם מגבים את המאבק על קדושת השבת בחריש ונגד הפשרה אותה העביר ראש המועצה יצחק קשת. במכתב שהופץ היום, קובעים הרבנים כי חקיקה בעניין השבת כפי שנעשתה בחריש היא חטאת הקהל.

במקביל, הם דוחים את הטענות שהועלו ע"י הרב אליעזר מלמד שבחר לגבות את ראש המועצה בניגוד לדעת גדולי ישראל תוך שהוא נתלה ברצי"ה קוק זצ"ל כאשר לטענתו, דעתו הייתה להתנגד לכפיה במרחב הציבורי. הרבנים קובעים כי דעתו של הרב קוק זצל הייתה חד משמעית שיש לפעול בכל תוקף ולהיאבק בעד קדושת השבת במדינת ישראל.

בפתח מכתבם כתבו הרבנים: "אנו הח"מ מבקשים לחזק את רבני הקהילות ונציגי הציבור בעיר המתחדשת חריש, העומדים הכן על משמרת קדושת השבת הציבורית בעיר, ופועלים לתיקון החקיקה כך שתישמר קדושת השבת בפרהסיה הציבורית בחריש. רבנו הגדול הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל, אשר כידוע התנגד לכל כפייה מכל סוג שהיא, הדגיש תמיד כי בכל הנוגע להתנהלות הציבורית של מדינתנו מחובתנו לפעול בכל תוקף שלא יהיו סותרים את דרכה של תורה. על כן עלינו להשתדל לקבוע בחוקים ובתקנות הציבור את מה שחפץ ומאמין עם ישראל לדורותיו, בעד קדושת השבת ובעד כל היקר והקדוש לנו, גם כאשר ישנם כאלו שאין דעתם נוחה מכך".

עוד כתבו הרבנים: "ולאידך גיסא, כאשר ישנה ח''ו חקיקה כנגד התורה הקוראת לעבור על דברי תורה, הרי יש בה משום 'חטאת הקהל' וחומרתה גדולה מאוד וכפי שביאר זאת בעל העקידת יצחק (כ: א'): "אמנם החטא הקטן כשיסכימו עליו דעת הרבים והדת נתנה בבתי דיניהם שלא למחות בו הנה הוא ...עון פלילי וחטאת הקהל כולו ולא נתן למחילה..." ובאופן ספציפי לעניין שמירת השבת במרחב הציבורי כתב רבינו אוהב ישראל הגדול, מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל באגרותיו (א' עמ' קמ''ה): ''חלול השבת בפרהסיה הוא פצע עמוק לחיי האומה בארצנו" אשר על כן, ראויה היא חריש, עיר ואם בישראל, שתוכר ותורגש בה, עם כל ערי קדשנו, קדושת השבת ונועמה".

"תחזקנה ידי העומדים על קדושת השבת במדינתנו בכלל ובעיר חריש בפרט ועליהם הכתוב אומר: 'על חומתיך ירושלם הפקדתי שמרים כל היום וכל הלילה תמיד לא יחשו המזכרים את ד' אל דמי לכם' סיימו הרבנים את מכתבם".

על המכתב חתמו הרבנים הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב צבי ישראל טאו, הרב יהושע רוזן, הרב שלמה אבינר. אליהם הצטרפו גם (ע"פ בדר הא"ב) הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה, הרב קלמן בר רב העיר נתניה, הרב ישעיהו מייטליס רב העיר נהריה, הרב יעקב מרגלית רב העיר פרדס- חנה, הרב אברהם יצחק כלאב אב"ד ירושלים, הרב אורי כהן ראש כולל מר"ץ מבשרת ציון, הרב איתן איזמן ירושלים, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב אלחנן בן נון שילה, הרב אלי סדן ראש מוסדות "בני דוד" עלי, הרב אליהו זיני ראש ישיבת ההסדר בחיפה ורב הטכניון, הרב אלעזר נאה רב הישוב קשת, הרב דוד חי הכהן ראש מוסדות "אורות התורה" בת -ים, הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר שדרות, הרב חיים כץ ר"מ בישיבת מרכז הרב ובישיבת בית -אל, הרב יגאל קמינצקי רבו של גוש קטיף תובב"א, הרב יונה דברת רב הישוב מבוא חורון, הרב יוסף זיני ראש מוסדות "אדר היקר" באשדוד, הרב ישעיהו דורון ראש ישיבת "לנתיבות ישראל", הרב מיכאל הרשקוביץ רב הישוב נריה ור"מ בישיבת מרכז הרב, הרב מיכאל שטרן רב המועצה האזורית מנשה, הרב משה קליין רב בית החולים הדסה, הרב נחום רכל נשיא ישיבת רמת השרון, והרב צבי קוסטינר ראש ישיבת מצפה רמון.

חריש חילול שבת מכתב הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד