י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחווה מרגשת

הד"ר הערבי יצא אל משפחתו של ר' שלמה ז"ל: "אמרתי אתו שמע ישראל"

בימים האחרונים נפטר בבית החולים העמק ר' שלמה גלסטר ז"ל. בדקות האחרונות מי שעמד לצדו הוא ד"ר ערבי שעדכן את משפחתו כי לאור החשיבות הרבה הוא קרא עם אביהם את פסוקי 'שמע ישראל'

הד"ר הערבי יצא אל משפחתו של ר' שלמה ז"ל: "אמרתי אתו שמע ישראל"
שלמה גלסטר ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

בימים האחרונים נפטר אחד מחסידי חב"ד ר' שלמה גלסטר ז"ל. הוא חלה בנגיף קורונה בצורה קשה לפני כ-5 שבועות. שבועיים ניסו בני משפחתו לסייע לו באשפוז ביתי, משזה לא הועיל הוא פונה לבית חולים העמק שם לאחר 3 שבועות קשים של אשפוז, הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

עוזרו של רפי פרץ השר לענייני ירושלים יהונתן ורנר, המקורב למשפחתו של ר' שלמה ז"ל, כתב בחשבון הטוויטר שלו עם סיום ההלוויה: "יוצא עכשיו מלוויה של חולה קורונה. אדם מתוק, איש ישר. היה יכול לחיות בכיף עוד 30 שנה בנחת. בריא. בלי מחלות רקע. לא הספיק להתחסן והקורונה תפסה אותו. אני לא יודע מה עוד אפשר לעשות בשביל שאנשים ילכו להתחסן. אולי, במקום לחייב חיסון צריך לחייב ללכת ללוויות. אולי".

ורנר הוסיף וסיפר על מחווה מרגשת במיוחד מצד הד"ר הערבי שטיפל בר' שלמה ז"ל: "אתמול בית החולים התקשר למשפחה והסביר שהמצב לא פשוט. הם הגיעו והרופא בישר להם בצער שאבא שלהם נפטר חצי שעה קודם. הם נכנסו להיפרד ממנו. ביציאה ניגש אליהם רופא אחרי משמרת. הרופא ערבי. הוא אמר להם: אני יודע שאצלכם זה חשוב, אז תדעו שלקראת הסוף אמרתי איתו 'שמע ישראל'".

בני משפחתו של ר' שלמה ז"ל שוחחו היום עם 'בחדרי חרדים', ובראשית דבריהם חזרו והדגישו את חומרת הנגיף והחובה ללכת ולהתחסן. "יומיים לפני שהוא נפטר הגיע כתב של 'ידיעות אחרונות' למחלקה בה הוא שכב, במסגרת תיעוד מחלקות הקורונה, נכנסנו יחד כולנו עטופים ומוגנים, הוא לא זיהה אותי, ושאל, מי את", סיפרה בת והוסיפה: "הכתב ביקש ממנו רשות לצלם אותו, והוא הגיב כי כשהוא ישתחרר בעז"ה מבית החולים, הוא ירצה לארגן מסיבת עיתונאים בה יספר לכלל הציבור עד כמה חמור הנגיף ולכמה סבל הוא גורם, וכמה חשוב ללכת ולהתחסן".

בתו המשיכה וסיפרה על המחווה המרגשת מצד הד"ר ענבוסי מוחמד בפרט, ובכלל על היחס ההמיוחד והמאמץ הגדול של הרופאים בבית החולי העמק שעושים הכל על מנת להנעים ולהציל במידת האפשר בשעות הקשות.

"כשאבא נפטר, יצא אלינו ד"ר פנימאי מבית חולים העמק ענבוסי מוחמד, והרים את ידיו ואמר "עשיתי הכל, אני רק יכול להרגיע אתכם, אני יודע שזה חשוב לכם, קראתי אתו לקראת הסוף את פסוקי 'שמע ישראל", אמרתי לו, המשיכה הבת לספר: "השלום בסופו של דבר יתחיל כאן, מבית חולים העמק, שם הוא כבר התחיל, ואל לנו להמתין לפוליטיקאים". לסיום הוסיפה הבת והתחננה: "לכו להתחסן, מדובר בהצלת נפשות, ומניעת סבל רב לכם ולסובבים אתכם".

 

שמע ישראל קורונה בית חולים העמק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד