י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עסקת חילופי שבויים בקרוב

דיווחים: הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה - מבית חרדי במודיעין עילית

לאט-לאט נחשפים עוד ועוד פרטים סביב העסקה החשאית בין ישראל לסוריה בתיווך רוסי. לפי הדיווחים, במסגרת העסקה בה ישוחררו שני אסירים סורים הכלואים בישראל, תשיב ישראל לידיה ישראלית צעירה, כשעל פי דיווחים זרים מדובר בחרדית לשעבר תושבת מודיעין עילית

דיווחים: הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה - מבית חרדי במודיעין עילית
פוטין בפגישה עם אסד בעבר צילום: תקשורת הקרמלין

הכל החל אמש (שלישי) בשעות הצהריים כשדווח כי שרי הממשלה זומנו לישיבה מיוחדת "בעניין בטחוני" שעל פרטיו הוטל מעטה חשאיות. שרי הממשלה שהשתתפו בישיבה, הוחתמו על טופס סודיות בגלל רגישות הנושא.

היום החלו להיחשף אט-אט פרטים נוספים סביב הנושא, כשעל פי דיווחים בסוריה, במסגרת עסקה לחילופי שבויים בין ישראל לסוריה, בתיווך רוסיה, תשוחרר ישראלית הכלואה בידי השלטונות הסוריים לאחר שחצתה מסיבה כלשהי את הגבול בשבועות האחרונים. בתמורה לשחרורה, ישראל תשחרר שני אסירים סורים הכלואים בישראל. 

לפי דיווחים זרים, הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה היא חרדית, וכבר אתמול בישיבת הממשלה דווח כי הישראלית היא מבית חרדי. על פי אותם דיווחים, הצעירה היא תושבת מודיעין עילית.

בנוסף, העסקה של החזרת הישראלית בתמורה להחזרת שבויים סורים, כך על פי הדיווחים, תתבצע עוד בשעות הקרובות בתיווך רוסי שהחל בימים האחרונים.

עוד דווח כי ראש המל"ל מאיר בן שבת טס היום למוסקבה לצורך תיאומים בעסקה, כשאמש אישרו זאת שרי הממשלה בדיון שהוגדר כאמור, חשאי.

בריאיון לגל"צ התייחס ראש הממשלה לעסקת השבויים ואמר כי אנו פועלים להצלת לחיים, אנחנו בעיצומם של מגעים חשובים. אני לא מתייחס לפרסומים, אנחנו פועלים באופן דיסקרטי.

‏בעבור אסד העסקה המתגבשת (שני אסירים מהגולן בתמורה לישראלית שחצתה) היא סוג של תיקון למה שקרה לו בסיפור של החזרת עצמותיו של זכריה באומל ז"ל, סיפור שהביך מאוד את המשטר. המשטר שלא מנדב פרטים על משהו שלא נוח לו, הפעם דווקא מיהר לספר לחבר'ה בדמשק על הנעשה. כך מדווח רועי קייס בכאן 11.

‏אסד יקבל את ניהאל אל-מקת, אחותו של זקן האסירים סדקי אל-מקת, ששוחרר בינואר 2020 גם כן בתיווך רוסי. הוא סירב בזמנו להשתחרר לדמשק והתעקש להשתחרר לביתו בגולן וישראל התרצתה. השני שיקבל אסד, הוא ד'יאב קהמוז שהורשע לפני שלוש שנים בשיתוף פעולה עם חיזבאללה.

שני האסירים הסורים המדוברים הם נהאל אל-מקת וד'יאב קהמוז. נהאל אל-מקת היא תושבת מג'דל שמס, ואחותו של סידקי אל-מקת ששוחרר בעסקת חילופי השבויים בשנה שעברה. מוקדם יותר היום ראש מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס, אמר לכאן חדשות כי נציגי שב"ס פנו לאסיר ד'יאב קהמוז, מהכפר רג'ב בגולן שהורשע לפני שלוש שנים בשיתוף פעולה עם חיזבאללה, והודיעו לו כי הוא משתחרר לדמשק. קהמוז סירב, והשיב כי הוא מוכן להשתחרר רק לכפר שלו בגולן.

רוסיה סוריה קרית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד