י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

משרד הבריאות משנה את נוהל הרמזור; מסתמן: הלימודים יפתחו בבני ברק

בעקבות לחץ שהפעילו חברי הכנסת החרדים על משרד הבריאות, ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשרד משנה את נוהל החזרה ללימודים במתווה הרמזור, מה שיאפשר גם למוסדות החינוך בערים החרדיות להיפתח. לפי המסתמן, גם בני ברק הכתומה תיכלל בערים בהן מוסדות החינוך ייפתחו

משרד הבריאות משנה את נוהל הרמזור; מסתמן: הלימודים יפתחו בבני ברק
אוכפים את הסגר בבני ברק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרסום ראשון: משרד הבריאות משנה את חישוב הרמזור כך שיתאפשר לעוד ערים להיכנס להגדרת הערים הכתומות, מה שיאפשר פתיחת מוסדות בערים נוספות ומסתמן כי המרכזית בהן תהיה העיר בני ברק שהצליחה להגיע ל-70% מתחסנים.

בתחילה קבע משרד הבריאות כי בערים אדומות (ציון 7.5 ברמזור) וכתומות (ציון 6 ברמזור) בתי הספר לא יפעלו. לאחר מכן בוצעה חלוקה לשני צבעי כתום כאשר מציון 6.5 יוכלו לפתוח את בתי הספר במידה ובעיר יהיו 70 אחוזי התחסנות.

אלא שגם חיתוך הרמזור החדש לא סייע לערים החרדיות וראשי המפלגות החרדיות המשיכו להפעיל לחץ לאשר מתווה כלשהו לערים החרדיות. השיא היה אמש (רביעי), כאשר יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר נעל את ישיבת הוועדה עם תחילתה וסירב לאשר את תקנות הממשלה.

היום הודיעו בכירים במשרד הבריאות כי מסתמן שמחר ייערך שינוי נוסף בשיטת החישוב וגם ערים כתומות שהדירוג שלהם עומד על ציון 7 ברמזור יוכלו לפתוח את בתי הספר. על פי המסתמן, נראה כי גם בני ברק תיכלל ברשימת הערים שיזכו לפתוח את תלמודי התורה ובתי הספר, כך נועד ל'בחדרי חרדים'.

צעד נוסף בו נוקטים במשרד הבריאות, הוא שכל עיר שמתקרבת ל-70% מתחסנים יתאפשר לפתוח את המוסדות. מחר יגובשו הרשימות המעודכנות ואז מסתמן כי עוד אלפי תלמידים ישובו לספסל הלימודים, רובם בערים החרדיות שמוגדרות כאדומות או כתומות.

נציין כי גם עכשיו, שבוע אחרי ישיבת הממשלה בו הביעו אישור עקרוני לאשר את מתווה פתיחת החינוך גם בערים האדומות והכתומות למחלימים ומתחסנים, המתווה טרם עלה לאישור ממשלה, ועל כן המוסדות בערים האדומות או הכתומות עם פחות מ 70% מתחסנים יישארו סגורים לעת עתה. נראה כי הנוהל הזה הוא צעד ראשון בדרך להרחבת פעילות מערכת החינוך.

חינוך רמזור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד