י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נתניהו עדיין ממתין

הנשיאה בפועל? השיחות של קמלה האריס עם מנהיגי העולם

בעוד בנימין נתניהו ממתין לשיחה, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס שנכנסה לתפקידה לפני פחות מחודש כבר הספיקה לשוחח עם שני מנהיגים זרים, לעומת קודמה שמיעט לעשות כן והשאיר את הקשרים הישרים הללו לנשיא טראמפ. השיחה האחרונה התרחשה ביום שני עם נשיא צרפת

הנשיאה בפועל? השיחות של קמלה האריס עם מנהיגי העולם
חזית הבית הלבן בוושינגטון צילום: דוברות הבית הלבן

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס קיימה ביום שני את שיחתה השנייה עם מנהיג זר, היא שוחחה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, לאחר שיחה עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו מוקדם יותר החודש, וכן עם מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גריבריסוס.

השיחות מראות על השתתפותה של סגנית הנשיא בדיפלומטיה ישירה, כאשר לעומתה, סגן הנשיא לשעבר מייק פנס שוחח לעיתים רחוקות יותר באופן ישיר וטלפוני עם מנהיגים זרים, אך את התפקיד הזה ביצע בדרך כלל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, במיוחד בשנה שעברה.

בדיקה של ה'ניו יורק פוסט' מגלה כי בשנה האחרונה סגן הנשיא מייק פנס, לא קיים אף לא שיחה ישירה אחת עם מנהיגי מדינות זרות.

בשיחתה שלשום הביעה סגנית הנשיא האריס בפני עמנואל מקרון את "מחויבותה לחיזוק הקשרים הדו צדדיים בין ארצות הברית וצרפת ולהחייאת הברית הטרנס-אטלנטית".

האריס ומקרון "הסכימו על הצורך בשיתוף פעולה דו-צדדי ורב-צדדי הדוק כדי להתמודד עם נגיף הקורונה, שינויי אקלים ותמיכה בדמוקרטיה בבית ובעולם", כך על פי ההודעה שנמסרה משני הצדדים.

"הם דנו גם באתגרים אזוריים רבים, כולל אלה במזרח התיכון ובאפריקה, ובצורך להתמודד איתם יחד, סגנית הנשיא הודתה לנשיא מקרון על תרומתה של צרפת לתוכנית החלל של נאס"א". נמסר עוד בהודעה.

האריס, שוחחה עם טרודו ב-1 בפברואר על "רצונה של ארצות הברית לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם קנדה במגוון רחב של נושאים, כולל מאבק במגפת הקורונה, טיפול בשינויי האקלים והרחבת השותפות הכלכלית בדרכים המקדמות יצירת מקומות עבודה", נמסר ממשרדה.

הנשיא ביידן שוחח עם טרודו ב-22 בינואר בשיחתו הראשונה כנשיא עם מנהיג של מדינה אחרת, הוא גם שוחח עם מקרון ב-24 בינואר. ביידן שוחח גם עם מנהיגי בריטניה, גרמניה, רוסיה, יפן, דרום קוריאה, סין, אוסטרליה והודו.

מייק פנס עצמו דיבר לעתים נדירות עם מנהיגי העולם, פנס שוחח בטלפון עם טרודו בשנת 2019 ועם נשיאי ארגנטינה ואוסטרליה בשנת 2017. הוא שוחח בשנת 2018 ו-2019 עם נשיא קולומביה. הוא שוחח בשנת 2018 עם ראש ממשלת עירק ובשנת 2019 עם נשיא אוקראינה.

קמלה האריס ג'ו ביידן ארצות הברית עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד