כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בגלל הקורונה

רבני שיקגו בהוראה: "אין לאסוף כסף בפורים"

בארה"ב מתמגנים לקראת פורים, לאחר מכתב מרבני לייקווד ורבני לוס אנג'לס כעת רבני שיקגו מבקשים שלא לצאת ולאסוף בבתים "למשקי הבית לא נוח לפתוח את השערים"

רבני שיקגו בהוראה: "אין לאסוף כסף בפורים"
היכל ישיבת טלז בשיקגו צילום: ארכיון בחדרי

לאחר פרסומם של המכתבים מרבני לייקווד ורבני לוס אנג'לס לגבי פורים, הגיע מכתב דומה מרבני שיקגו.

הרבנים מבקשים שאף אחד לא יגיע מחוץ לשיקגו כדי לאסוף כמו בכל פורים, ואפילו בחורי ישיבה שנמצאים בשיקגו אצל הוריהם, שלא יסתובבו בבתים של אחרים כדי לאסוף כסף.

במכתב שתוכנו הגיע לידי 'בחדרי חרדים' נאמר: "חג הפורים נמצא מעבר לפינה וכולנו מפנים את עינינו להקב"ה כדי שהוא יגן עלינו מכל צרה ומצוקה וישלח ברכה והצלחה לכל מעשינו".

"כולנו מבינים את הצורך לחזק את מוסדות התורה והחסד שלנו, במיוחד בתקופות כאלה. בנסיבות רגילות בעלי הצדקה שלנו רוצים לתרום בנדיבות לכל מי שניגש אליהם בתקופה זו של השנה. נוכחותם של אורחים רבים בכל הגילאים תמיד הוסיפה לאווירה הייחודית והמשמחת של היום. אולם חג פורים הזה יהיה שונה מבעבר".

"למרות האמונה האיתנה שלנו בכוח ובזכות הצדקה ובמיוחד החזקת התורה" כותבים הרבנים, "אנו מבקשים בכל זאת מכל הקבוצות שלא יגיעו לקהילה שלנו בפורים הקרוב לאיסוף כספים. בנוסף, אפילו בחורים משיקגו שיהיו בבית בפורים, מתבקשים שלא להסתובב בבתים לאיסוף צדקה".

"בקשה זו היא למרבה הצער נחוצה בשלב זה, תוך התחשבות בחששות הבריאותיים הפוטנציאליים ובחילול השם שהדבר יכול לגרום, זאת בנוסף לעובדה שקיבלנו דיווחים כי למשקי בית רבים לא נוח בשלב זה לפתוח את שעריהם לזרם המבקרים".

את מכתבם מסיימים הרבנים: "למרות האמור לעיל, אנו מאוד רוצים את ההזדמנות להראות ולהעניק את תמיכתנו למוסדות התורה. הרבנים מעודדים את הקהילה לתת תרומות באמצעים אחרים. בנוסף, מוקמת קרן מיוחדת שאנשים יכולים לתרום אליה, ולאחר פורים הכספים יחולקו לישיבות שהגיעו בקביעות לקהילה שלנו בעבר".

שיקגו פורים קורונה איסוף כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד