י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תראו מי דואג פיתאום לילדים החרדים

עוד התקפה נגד החרדים: דרישה מבג"צ לחייב הישיבות הקטנות בלימודי ליבה • מאחורי העתירה: שר החינוך לשעבר אמנון רובינשטיין ופרופ' אוריאל רייכמן • "אנו עותרים לבג"צ בשם הילדים החרדים"

צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי
צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי

עוד התקפה נגד החרדים: ביום ראשון תוגש עתירה לבג"צ במטרה לחייב את הישיבות הקטנות החרדיות בלימודי ליבה. מאחורי העתירה עומדים שר החינוך לשעבר אמנון רובינשטיין, ונשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה פרופ' אוריאל רייכמן, מי שהגה בשעתו ודחף את חוק הבחירה הישירה, במטרה להחליש את כוחם הפוליטי של המפלגות החרדיות - ונכשל.

העתירה יוצאת נגד חוק הפטור מתוכנית הליבה, המאפשר למשרד החינוך לתקצב ישיבות קטנות. אל
העתירה הצטרפו גם מספר יוצאים בשאלה.

"המדינה היא אפוטרופסית של הילדים", טוען השר לשעבר רובינשטיין. "כמו שחוק חינוך חובה נחקק מכיוון שלא סומכים רק על ההורים שיעניקו חינוך נאות לילדיהם, כך אנו עותרים לבג"צ בשם הילדים החרדים שיש להם זכות טבעית להחליט מה הם רוצים לעשות בבגרותם, ועלינו להעניק להם את היכולת להשתלב בעולם העבודה ולא רק בעולם הישיבות".

רובינשטיין אומר כי את נושא לימודי הליבה בישיבות הקטנות הוא מכיר היטב עוד מתקופת כהונתו כשר החינוך. "אני לא אשכח", אומר רובינשטיין, "פגישה עם בחור חרדי שעזב את הישיבה והשווה את עצמו לצב שיצא לג'ונגל בלי השיריון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד