י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יספיק גם לשכנים

האיחוד האירופי ירכוש עוד 300 מיליון מנות חיסון

לאחר הביקורת הרבה, הודיעה הנציבות האירופית כי היא אישרה חוזה חדש עם יצרנית התרופות האמריקאית מודרנה לגבי 300 מיליון מנות חיסון נוספות לנגיף הקורונה

האיחוד האירופי ירכוש עוד 300 מיליון מנות חיסון
החיסון לקורונה של חברת מודרנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האיחוד האירופי ספג בחודשים האחרונים ביקורת על אסטרטגיית רכישת החיסונים שלו, ועל רקע המצב של חיסון האזרחים במדינות החברות באיחוד האירופי באופן איטי ביותר.

הביקורת הרבה הביאה את נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, להודיע היום (רביעי) על הסכם חדש עם ענקית התרופות האמריקאית מודרנה לספק חיסונים נוספים.

המנהל של האיחוד האירופי בבריסל חשף במקביל תכניות לאיתור מוטציות נוספות של הנגיף ולהגביר את אישור החיסונים המותאמים להתמודד איתם. שעות קודם לכן, הודיעו חברת התרופות האמריקאית פייזר ושותפתה הגרמנית BioNTech כי הן חתמו על עסקה לספק לאיחוד האירופי 200 מיליון מנות נוספות של חיסון נגד קורונה.

ראש נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי הרכישה האחרונה ממודרנה העלתה את כמות החיסונים של הגוש ל-2.6 מיליארד - די והותר לאוכלוסייה שלה. "עם כמות של 2.6 מיליארד מנות, נוכל לספק חיסונים לא רק לאזרחינו, אלא גם לשכנינו ושותפינו", אמרה פון דר ליין. ההסכם מאפשר לתרום חיסונים למדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית, אם לאיחוד האירופי יש אספקה מספקת.

עד כה, כ-22 מיליון בני אדם חוסנו במדינות האיחוד האירופי מאז הזריקות הראשונות שנתנו בסוף דצמבר, מהלך שגרר ביקורת גדולה. "נאיץ את החיסון בשבועות ובחודשים הבאים", אמרה פון דר ליין במהלך מסיבת עיתונאים.

חיסון לקורונה האיחוד האירופי חברת פייזר חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד