י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הטעיה מכוונת?

ה-BBC מודה: לא היה נכון לדווח כי ישראל אחראית לחסן פלסטינים

כתב רשת BBC הבריטית אמר כי הסכמי אוסלו קבעו כי ישראל מחויבת לספק חיסונים לפלסטינים | כעת, הנהלת הרשת חוזרת בה מהדברים הללו

ה-BBC מודה: לא היה נכון לדווח כי ישראל אחראית לחסן פלסטינים
מודדים חום לאזרחים צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

מודה ועוזב: בראיון עם העיתונאי ג'ונתן סקרדוטי בתוכנית שעסקה בנושא חיסונים וההסכם בין ישראל לפלסטינים, אמר המגיש שון ליי, כי הסכם השלום פירושו שישראל צריכה לחסן את כל הפלסטינים. העיתונאי סקרדוטי התעקש כי זה באחריות הרשות הפלסטינית, ואמר כי משרד הבריאות הפלסטיני צריך לספק חיסונים באמצעות ארגון הבריאות העולמי.

לאחר תלונות שהגיעו להנהלת ה-BBC בעקבות הדברים בתוכנית ששודרה ב-16 בינואר, הנהלת התאגיד הוציאה מאז הודעת תיקון והודתה כי המגיש טעה.

בהצהרה שפורסמה השבוע נכתב: "הצענו כי על פי הסכמי אוסלו משרד הבריאות הפלסטינית היא בסופו של דבר באחריות ממשלת ישראל, למרות שיש מחלוקת רחבה יותר בנושא, ההסכמים עליהם חתמה ישראל עם ארגון אש"ף, מעניקים לרשות פלסטין פיקוח על בריאות הציבור".

התיקון מגיע בעקבות בדיקה שערך אתר Jewish Chronicle בתחילת החודש שחשפה עדויות להטיה ואי דיוקים (בלשון המעטה) נגד ישראל בערוץ בשפה הערבית של ה-BBC.

תיעוד מפורט של הדברים לכאורה הועברו לתאגיד השידור, כמו שימוש בעדויות בהשראת חמאס, והצגת דעות קיצוניות, באחד המקרים פורסמה מפה בה ישראל נמחקה.

ה-BBC נאלץ להכיר ב-25 טעויות בסיקור בשפה הערבית של הרשת במהלך קצת יותר משנתיים - והנפיק ממוצע של כמעט תיקון אחד מדי חודש.

בהצהרה ל- Jewish Chronicle דחתה הנהלת הרשת BBC כי הם מטעים באופן קבוע נגד ישראל, והתעקשו כי הערוץ בשפה הערבית "עם אותם עקרונות דיוק וחוסר משוא פנים כמו חדשות BBC באנגלית".

BBC ישראל חיסון לקורונה פלסטינים הסכמי אוסלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד