ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
השטח מתחיל לבעבע

הקרב בין דגל לש"ס מתלהט • גפני: "יש הבדלים השקפתיים בינינו"

הבחירות לכנסת ה-24 ייערכו בעוד 35 יום ובינתיים הקרבות הפוליטיים בין המפלגות השונות צוברים תאוצה | כפי שדיווחנו בהרחבה בעבר כאן ב'בחדרי', הדם הרע לא פוסח גם על המפלגות החרדיות והבוקר מתפרסם ראיון של יו"ר דגל התורה כשהוא מסמן הבדלים חדים בינם לבין ש"ס

הקרב בין דגל לש"ס מתלהט • גפני: "יש הבדלים השקפתיים בינינו"
אריה מכלוף דרעי / משה גפני צילום: הדס פרוש / מרים אלסטר, פלאש 90

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' על הקרב שמתנהל מאחורי הקלעים בין סיעת דגל התורה לש"ס לקראת הבחירות הנוכחיות, הבוקר (חמישי) הקרב הפך לגלוי ויצרי, בעקבות דברים שאומר יו"ר דגל התורה משה גפני, כשהוא קורא לציבור הספרדי בני התורה להצביע ליהדות התורה.

בראיון שהעניק לעיתון 'משפחה' אומר גפני, "יש הרבה בנות ספרדיות שלומדות בסמינרים אצלנו. אתם לא חושבים שמשפחה ספרדית שהבן שלה לומד אצלנו בחינוך העצמאי ואנחנו דואגים לו לתקציבים, והבת שלהם לומדת בסמינר אצלנו, האם הם לא צריכים להצביע ג'?", תוך שהוא מדגיש כי הוא מצפה גם משאר הציבור הספרדי שלומד במוסדות אשכנזים לתמוך דווקא ברשימה האשכנזית.

גפני מדגיש כי קיימים הבדלים אמיתיים בין יהדות התורה לש"ס, "יש ניואנסים שונים פעמים רבות בנושאים שונים שעומדים על סדר היום של הציבור החרדי. גם מבחינה השקפתית. נכון שבשנים האחרונות יש שיתוף פעולה בינינו לבין ש"ס. יש שיתוף פעולה, והוא חיוני וחשוב לטובת כל הצדדים. אבל יש הבדלים, ומי שמכיר את העבודה שלנו בכנסת, מי שמכיר את העבודה בממשלה, יש הבדלים השקפתיים בין ש"ס לבין יהדות התורה", הוא אומר.

"הראייה", מציין גפני, "למה רוצים לשלוח תלמידים למוסדות שלנו, למה אברכים רוצים לבוא וללמוד אצלנו, הסיבות הן מאוד ברורות ואני לא מתכוון להרחיב בזה". אך כשהמראיינים ביקשו הרחבה, השיב גפני; "אני לא רוצה להרחיב, כי אנחנו עובדים בשיתוף פעולה. אני לא רוצה להפוך את זה לנושא".

ב'בחדרי חרדים' דווח מאז היציאה לבחירות על הקרב הצפוי, תחילה היה זה כשהשר אריה דרעי הציג את עצמו כמי שטיפל לבדו בכל תקופת הקורונה בנושאים הדתיים, וביהדות התורה זיהו תזוזה של בוחרים לש"ס, כך שכבר לפני חודש וחצי דיווחנו כי ביהדות התורה ינסו לחדד את ההבדלים בינם לבין ש״ס.

עוד דיווחנו בשבוע שעבר כי בדגל התורה חוששים מזליגה של עשרות קולות בני התורה הספרדים מקהילות 'המרביצי' בעקבות זעם שלא מונה נציג מטעם למועצת גדולי התורה בסבב המינויים בחודש כסליו.

כך או כך, בש"ס קיבלו הוראה הבוקר שלא להגיב לדבריו של גפני, בראיונות שהעניקו הבוקר נציגי המפלגה הם הבהירו כי קיבלו הוראה לשתוק למרות ש"יש להם הרבה מה להגיב".

משה גפני אריה דרעי בחירות 2021 מפלגת שס יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד