י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כלי משחק פוליטי

מושל ניו יורק נמצא תחת חקירה בחשד להסתרת נתוני התמותה מהנגיף

מושל ניו יורק נמצא תחת חקירת ה-FBI והתובע של ניו יורק בחשד להסתרת הנתונים האמיתיים של המתים מנגיף הקורונה אנדרו קומואו | בשבוע שעבר עוזרת בכירה של המושל הודתה כי הממשל הסתיר את מספר המתים בבתי האבות

מושל ניו יורק נמצא תחת חקירה בחשד להסתרת נתוני התמותה מהנגיף
אנדרו קואומו צילום: פלאש 90

ה-FBI והתובע של ניו יורק פתחו בחקירת אופן הטיפול של המושל אנדרו קומואו בבתי אבות על רקע המגיפה המתמשכת, בחשד שהמושל הסתיר נתונים ושיקר לגבי מספר המתים.

ביקורת קשה הוטחה השבוע עם האשמות כי מושל ניו יורק אנדרו קומואו שיקר לגבי מספר המתים בבתי האבות בניו יורק מקורונה. משפחות המתים קראו בתגובה לערוך בדיקה פדרלית.

מספר המתים שדווח במדינה היה כ-9,000 איש, אך המספר לא כלל את תושבי בתי האבות שמתו מהנגיף בבתי חולים, המספר זינק לקצת יותר מ-15,000 לאחר בדיקה של פרקליט המדינה.

כזכור בשבוע שעבר, עוזרת בכירה של המושל הודתה כי הממשל הסתיר את מספר המתים בבתי האבות מהמחוקקים, מחשש שהמספרים ישמשו כלי ניגוח מצד ממשל טראמפ.

כמה מחוקקים קראו לבטל את סמכויות החירום של המושל, "ברור שמה שקורה כאן הוא פלילי, צריך לבטל את סמכויות החירום של המושל, וחייבין לחקור את יישום המדיניות שלו, את ההסתרה ואת המשך הניסיונות להימנע משקיפות, ולהתייחס לטענות של משפחות המתים בבתי האבות בניו יורק", כך אמר לי זלדין פוליטיקאי יהודי חבר המפלגה הרפובליקנית. המכהן כנציג מדינת ניו יורק בבית הנבחרים של ארצות הברית בעקבות דיווחים על חקירת ה-FBI. כמה מחוקקים קראו לבטל את סמכויות החירום של קוומו.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' מליסה דרוזה, מזכירת מושל ניו יורק, הודתה כי הממשל הסתיר את מספרי המתים, באוגוסט מספר מחוקקים ביקשו לקבל את הנתונים המדויקים לגבי מקרי מוות בבתי אבות של קורונה מאז ה-1 במרץ שנה שעברה.

בשיחה ביום חמישי הודתה דרוזה כי הם הסתירו את הנתונים במכוון, "לאחר שממשל טראמפ החל לשאול שאלות, פוליטיקאים דמוקרטים ביקשו לקבל את הנתונים באוגוסט, ממש באותו זמן, הנשיא דאז דונלד טראמפ, הפך את זה לנושא פוליטי ענק", אמרה. היא הוסיפה כי "טראמפ התחיל לצייץ שהרגנו את כולם בבתי אבות," אמרה דרוזה.

עוזרת הבכירה של המושל התנצלה באופן פרטי בפני המחוקקים הדמוקרטים על שמספר המתים בבתי האבות במדינה מקורונה הוסתר, ואמרה להם "הסתרנו מחשש שהמספרים האמיתיים יהיו נגדנו על ידי התובעים הפדרליים".

אנדרו קואומו קורונה מוות חקירה פלילית טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד