כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סמוטריץ' מפתיע

סקר הבחירות של הנוער: כמה המפלגות החרדיות קיבלו?

אתר 'פרוגי' פרסם סקר נוער גדול, ובו הנתונים לתמונת המנדטים לפי גילאי 15-18 המייצגים את כלל קבוצות האוכלוסייה | ממצאים מפתיעים לגבי גוש הימין וגם: ליברמן שכלל לא עובר את אחוז החסימה

סקר הבחירות של הנוער: כמה המפלגות החרדיות קיבלו?
קלפי צילום: פלאש 90

לאחר אינספור סקרים מאז תחילת מערכת הבחירות, אתר 'פרוגי' בשיתוף מכון מדגם, בדק את תמונת המנדטים בקרב גילאי 15 עד 18, המייצגים את את כלל קבוצות האוכלוסיה בישראל.

על פי הסקר, רוב הנוער בישראל נמצא בגוש הימין, ורק 16 אחוזים מכלל הנוער מגדיר את עצמו כשמאל.

על פי הממצאים, "הליכוד' בראשות נתניהו נמצא במקום הראשון עם 25 מנדטים, ואחריו נמצאת 'ימינה' של בנט עם 16 מנדטים.

מיד אחרי בנט מגיע שותפו לשעבר, בצלאל סמוטריץ' עם 12 מנדטים. יש עתיד מקבלת 9 מנדטים בלבד בסקר הנוער, הרשימה המשותפת עם 7. תקווה חדשה של גדעון סער גם היא עם 7. יהדות התורה מקבלת 6 כמו גם העבודה. כחול לבן עם 5, ש"ס עם 4.

מי שלא עוברות את אחוז החסימה על פי הסקר הן מרצ עם 3, ישראל ביתנו עם 2 בלבד. והכלכלית של זליכה עם 2. ומען עם מנדט אחד בלבד. ורע"ם שלא קיבלה אפילו לא מנדט אחד.

כשנשאלו בני הנוער, אם הייתה להם את זכות ההצבעה בבחירות הקרובות אם היו מממשים אותה, רוב בני הנוער – 66.4% ענו שבוודאות היו הולכים להצביע, 23.7% השיבו כי הם חושבים שהיו הולכים להצביע. 9.9% השיבו דווקא כי לא היו הולכים להצביע.

עוד נשאלו בני הנוער לגבי נטייתם הפוליטית-מדינית, 13.7% השיבו כי הם "ימין מאוד", 32% השיבו כי הם "ימין", 15.7% השיבו "מרכז נוטה ימין". 12.7% השיבו "מרכז". השאר כ-16% בלבד מגדירים עצמם מרכז-שמאל.

בחירות 2021 גוש ימין גוש שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד