1. עמוד הבית
  2. עסקים ונדל"ן
  3. כלכלה

טיפים לעסק מצליח: "יש מספיק לכולם" // מנדי קוריץ

והשבוע: כמה נקודות נוספות שיסייעו לעסק שלכם להצליח למרות הקשיים הרבים שמביאה איתה התקופה | השירות, הבנת הלקוח והגדרת הגבולות | הטור השבועי

מנדי קוריץ, ו' אדר תשפ"א 18/02/2021 15:34

למרות קשיי התקופה מנדי קוריץ מנדי קוריץ צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר התחלנו במס' נקודות וטיפים שיעזרו לכל עסק להצליח ולהתקדם, למרות הקשיים הרבים שמביאה איתה התקופה, ובכלל. אז נמשיך השבוע בכמה נקודות נוספות

 

  1. דאגו שהשירות שאתם נותנים יהיה שווה יותר מהמחיר שהלקוח משלם.

זהו חוק חכם, גם עסקית וגם אישית. ברמה העסקית, ברגע שאנחנו נותנים ללקוח ערך ממשי ובר קיימא ובדיקה, שגבוה יותר מהמחיר אותו שילם, הוא מרוויח. אם התמחור שלכם נכון, גם אתם מרוויחים. ברמה האישית, יש ערך מכונן, לעתים גדול יותר מכל פיצוי כלכלי, שעשויה עבור האחר מספקת.

הכימיה עם הלקוח חשובה יותר מהתמורה הכלכלית של העבודה מולו.

חיבור טוב פירושו תקשורת זורמת ונעימה, הערכה הדדית ושיתוף פעולה פורה. כאשר יש כימיה טובה אפשר להתגבר על מכשולים, לתמרן בין מצבים מורכבים ולצלוח יחד אתגרים וקשיים. כימיה טובה פירושה, לרוב, גם לקוח מרוצה – וכאשר הלקוח מרוצה ומעריך את העבודה שלכם, הוא מספק לכם מרחב עבודה גדול ואפשרות לבטא טוב יותר את היצירתיות שלכם. זהו מעגל שמזין את עצמו ויוצר עוד ועוד הנאה וזרימה.

 

  1. היו מקצועיים לכל אורך הדרך.

לכאורה זה מובן מאליו, אבל במציאות יש המון מצבים שבהם ממש מתבקש 'לעגל פינות', לבצע קיצורי דרך מקצועיים ולעתים גם להוריד סטנדרטים מקצועיים. בין אם בגלל מחיר נמוך מדי שלא מאפשר לכם להקדיש את הזמן הדרוש לסיום מוצלח של המשימה ובין אם בגלל לוח זמנים צפוף מדי ומלחיץ. אף פעם אל תוותרו על המקצועיות שלכם. זו הסיבה ששכרו את שירותיכם מלכתחילה. בקשו תוספת תשלום, הארכת זמן או שינוי התכולה – העיקר שלא תפגעו ברמה המקצועית ובאיכות התוצר.

 

  1. נסו להבין את הלקוח, גם אם הוא לא מבין את עצמו.

פסיכולוג טוב יכול לנתח את האדם מולו ולהכיר את גלגלי השיניים שמניעים אותו בצורה טובה יותר מהאדם עצמו. ספר טוב יידע להתאים תספורת לאדם, ומעצב פנים טוב יידע לדמיין חלל ריק לגמרי ולמלא אותו בפרטים המושלמים ללקוח. המיומנויות האלו הן חצי-נרכשות וחצי טבעיות. אבל כדי לממש אותן וליישם אותן, צריך לדעת – קודם כל, ולפני הכל – להקשיב. רוב בעלי המקצוע המצטיינים שאני מכיר טובים בתחום שלהם, אבל בזירה אחת יש להם יכולות פנומנליות: הם יודעים להקשיב למה שהלקוח אומר, וגם לקרוא בין השורות את מה שהוא לא אומר. זו בהחלט מיומנות נרכשת שאפשר לפתח, לשכלל וללמוד.

 

  1. למדו דברים חדשים. רעננו את הידע שלכם באופן קבוע.

אני מכיר מעצב מעולה שעבד בארגון גדול ועשה שם חיל. לימים הוא פרש והקים עסק עצמאי. גם שם, ההצלחה הייתה מדהימה. אבל אחרי שמונה שנים של עבודה לבד, משהו השתבש. העבודות שלו כבר לא היו רעננות וחדשניות, אלא ישנות, לא מעודכנות, משעממות. הידע שלו קפא על מקומו ולא התעדכן. ידע הוא דבר דינאמי, חי, אנחנו כל הזמן צריכים להזין אותו מחדש, לטפח אותו ולגדל אותו. הקפידו לקרוא ספרות עדכנית בתחום העיסוק שלכם, להתעדכן בחדשנות בתחום דרך קבוצות דיון ואתרי נישה, להשתתף בסמינרים ומפגשים, להחליף חוויות עם אנשים שעוסקים בתחום. זה גם כיף וגם ישמור אתכם בחזית העשייה והקדמה.

 

  1. הגדירו גבולות.

הצבת גבולות נתפסת לפעמים כפעולה אגרסיבית. אנחנו חוששים להעליב את הצד השני, אז לא אומרים לו 'לא' או 'אסור'. אך הניסיון מראה שההיפך הוא הנכון. אי-הצבת גבולות גורמת לתסכול הולך וגובר, תחילה את הספק ובהדרגה אצל הלקוח. ככל שתקדימו לשרטט גבולות – כמו שעות עבודה או היקפי עבודה, למשל – כך תוכלו לדאוג שהלקוח וגם אתם תהיו מרוצים בסיום הפרויקט ובמהלכו.

 

  1. יש מספיק לכולם.

אני מכיר כל כך הרבה יזמים שעסוקים בתחרות עם אחרים, שהם בקושי מצליחים לחיות וליהנות מההישגים שלהם. למדתי שעושר ואושר הם שני דברים שנמצאים בשפע בעולם ויש מספיק משניהם לכולנו. ברגע שמוותרים בשמחה וברצון על טרמינולוגיה של 'תחרות', נפתחים שיתופי פעולה אפשריים, מתגלות הזדמנויות חדשות, ובאופן כללי החיים הופכים להרבה יותר מהנים.

 

 את המשך הנקודות אתן בשבוע הבא. אין במאמר זה כדי להחליף יועץ או כדי להתוות דרך, ואין בדברים הנ"ל לקיחת אחריות על פעולותיכם. מקווה שעזרתי לכם. מוזמנים להביע את דעתכם או לשתף בנושאים שמעניינים אתכם. בכל שאלה ניתן לפנות במייל: mendi@koriz.co.il





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;