י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התקיפות בסוריה

בכיר רוסי מזהיר את ישראל: "דמשק עלולה לאבד סבלנות"

שליחו של פוטין לסוריה הזהיר את ישראל כי המשך התקיפות שלה בסוריה יוביל בסופו של דבר לתגובה מצד המשטר נגד ישראל | "איננו מתערבים בענייניה הפנימיים של סוריה, אך לא נאפשר אפשרות של קריסת מוסדות המדינה"

בכיר רוסי מזהיר את ישראל: "דמשק עלולה לאבד סבלנות"
תקיפת חיל האוויר הלילה בסוריה צילום: דו"צ

שליחו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסוריה, אלכסנדר לברנטייב, הזהיר כי ישראל חייבת לעצור את התקפותיה על סוריה. לברנטייב אמר, "במוקדם או במאוחר, הסבלנות עשויה להיגמר ותהיה תגובה מהצד הסורי, ולכן אני קורא לישראל להפסיק את ההפצצות".

שליחו של נשיא רוסיה לסוריה, אלכסנדר לברנטייב, הביע תקווה כי "ההתייעצויות המתמשכות בין מוסקבה לתל אביב יביאו להסכם להפסקת התקיפות הישראליות בסוריה".

מנגד, לברנטייב ציין כי "רוסיה תומכת בדיאלוג בין הכורדים לממשלת סוריה ודוחפת אותם למצוא פשרות". הוא אמר כי "איננו מתערבים בענייניה הפנימיים של סוריה, אך לא נאפשר אפשרות של קריסת מוסדות המדינה", הוסיף.

באשר לנוכחות ארה"ב בסוריה אמר השליח המיוחד של נשיא רוסיה לסוריה, "רוסיה פתוחה לעבוד עם ארצות הברית בנושא סוריה, וציין כי" נושא שיתוף הפעולה הבינלאומי חשוב מאוד".

הוא ציין כי מוסקבה אינה מקבלת את הנוכחות הצבאית האמריקאית בסוריה, שלדעתה אינה חוקית, וגם התלונן כי ארה"ב משתמשת במשאבי הטבע של סוריה.

בנוגע לחילופי העצורים עליהם דיווחנו אתמול ב'בחדרי חרדים', עדיין לא ידוע אם תהליך חילופי האסירים בין שני הצדדים הוא צעד שדרכו מוסקבה שואפת לבנות אמון בין שני הצדדים לקראת הסכם מקיף יותר, או שהנושא אינו חורג מההיבטים ההומניטריים.

בשנתיים האחרונות סייעה רוסיה לשחרור ארבעה סורים שנעצרו על ידי ישראל, בתמורה להחזרת שרידיו של זכריה באומל הי"ד, חייל ישראלי שהוכרז כנעדר לאחר קרב טנקים עם הכוחות הסוריים בלבנון בשנת 1982.

סוריה דמשק רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד