י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האדמו"ר של החיסונים

השבוע בלייבל'ה: מהדורת שלג סגרירית מתמיד

והשבוע במהדורה: קרב השלג בין העיתונאים מ'בחדרי חרדים' לאנשי תחנת הרדיו 'קול ברמה'. מי ניצח?; את מי מכנה העיתונאי אמנון לוי 'האדמו"ר של החיסונים'; הזמר הנודע שפספס את חתונת אחותו בגלל סגירת השמיים; הרכב החשמלי-סיני החדש שמשגע את ירושלים; וגם, הכתרת האדמו"ר מ'מבקשי מקלט'

השבוע בלייבל'ה: מהדורת שלג סגרירית מתמיד
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה חגג בסוף השבוע עם השלג הכבד שעטף את עיר הקודש ירושלים וגלילותיה. כאן המקום לחשוף כי לייבל'ה תמיד חלם להיות ירושלמי, אך תמיד נשאר בני ברקי בטבעו ומדור לייבל'ה יוכיח זאת.

השבוע לייבל'ה הותקף בטלפונים מכל המי-ומי שדרשו לדעת מי היא הצעירה מהעיר מודיעין עילית שמגיעה מבית חרדי, בכדי לדעת במה מדובר והאם באמת יש כזה דבר. לייבל'ה השיב לפונים כי הוא עסוק מדי בעניינים אחרים.

וגם השמים הסגורים תפסו את לייבל'ה: אז מאז שנתניהו החליט על סגירת השמיים יש שתי לשכות שהצטיינו בעבודה מסביב לשעון על כניסת והוצאת אנשים מהארץ - יו"ר סיעת יהדות התורה ח''כ יצחק פינדרוס ויו''ר ועדת חוקה יעקב אשר. האורות בלשכותהם דלקו עד מאוחר, כאשר עוזריהם משה רבר, יונה ויזל וחיים פרידלנדר עונים ומסייעים לאלפי פניות.

ללייבל'ה נודע כי צוותות הלשכה אף הקימו קבוצה ייעודית לפתרון מקרים, תחת השם ההיתולי ''יבוא מוטציות''. מטעמם נמסר: "מוטציות יש רק בצולנט, וגם אותו אוכלים".

אז עם בואו השלג, לייבל'ה הגיע לשכונת נווה יעקב בבירה, וראה את יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי (שיש לו גם הרבה מה להגיב לדברי גפני ב'משפחה', אך קיבל הוראה מדרעי שלא להגיב) משחק עם ילדיו בשלג.

גם מלחמות שלג ראה לייבל'ה באזור השוק וגאולה: העיתונאים ארי קלמן אבי גדלוביץ, קובי בורנשטיין וישכר זלמנוביץ שמו קפוצ'ונים ויצאו לראות איך נראה שלג אחרי ששנים הם מחכים לקצת לילה לבן.

ככל שהעניינים הלכו והתחממו, הם הפכו למאבק של זריקת שלג נמרץ בין 'בחדרי חרדים' ל'קול ברמה' כשיודעי דבר מציינים כי למרות שלא היה שוויון בכוחות, לא נרשם ניצחון לצד מסוים.

את היועץ של ח"כ טסלר – שמוליק שוק חבר מועצת עיריית אשדוד הנמרץ - ראה לייבל'ה למרגלות הכנסת נהנה מהשלג. לייבל'ה שמע ששוק שוקל ברצינות להביא שלג לאשדודים.

לייבל'ה שהגיע הבוקר לתפילת נץ ברחבת ציון שמואל הנביא בפאתי ירושלים, הצליח לתעד את הפרוייקטור החרדי של הקורונה אליהו ארנד עם ילדיו לאחר הנץ החמה בהפוגה קלה כשהם נהנים מהשלג הירושלמי.

ולקראת הדעיכה של השלג, נצפו במאה שערים השחקנים של פורים בהצגה המסורתית בחסידות תולדות אהרן, אפרים קרויס ומרדכי קרויס (קליק קול), בחזרות אחרונות בשכונה לקראת ההצגה.

ומי שנצפה בשעת לילה מאוחרת מחפשים מעריב בכותל המושלג הם מוישי רבר הרל"ש הנמרץ ח"כ פינדרוס שלא נח לרגע, העסקן הדגלאי מבכירי עיריית בני ברק אברהם קורנפלד וכמובן סמנכ"ל השיווק של נתיב ואיש הגנרטורים צביקה גולדמן שבא לבדוק אם אפשר אולי לעשות חשמל כשר ברובע.. 

את הצלם נפתלי לרר שיצא לתעד את השלג הכבד בירושלים, ראה לייבל'ה במלונית הקפסולה שם בחר ללון את הלילה הקפוא ביותר בתולדות ירושלים.

למחרת בבוקר יצא לרר ג'וניור לתעד את העיר ואף דאג לבובות שלג שיקראו את עיתון 'משפחה' שיצא השבוע מוקדם מהרגיל.

את דודי דרור יו"ר מכון הסקרים "אסקריא" ראה לייבל'ה בסקירת מזג האוויר הסגרירי ובודק את מדד הסקרים של השלג. 

הזמר אבי אילסון נזכר בילדותו בשלג הכבד שפקד את ירושלים ושיתף בסרטון וידאו את מה שהרגיש כשהיה ילד. 

גם את האיש ו'זירה פוליטית' יוסל'ה ברגמן האהוב על כולם, יצא השבוע לשלג הכבד של ירושלים, ויוסל'ה כמו יוסל'ה שאוהב רק פפסי מקס החליף הפעם לזירו קר. 

השבוע לייבל'ה השתתף בחתונה שנערכה באחד מחופי ים המלח. הסיבה: שמירה על הנחיות הבריאות והקורונה. האב המחתן הנגיד ויו"ר הנהלת ישיבת 'אורייתא' ר' יעקב מאיר (יענקי) ברגר שלאחר שביטל את החתונה באולם סגור, ערך את החתונה בשטח פתוח במתווה קפסולות מיוחד.

בר המשקאות של 'אורייתא' שהוקם במקום

בשמחה השתתפו כל המי-ומי שהגיעו במשמרות לאחל מזל טוב וגם לסעוד מסעודת הענק שהתקיימה במקום.

על התזמורת: מקהלת מלכות המורחבת, עם תזמורתו של יואלי דיקמן, זאנוויל וינברגר לצד ארל'ה סמט ומוטי ויזל. בין האדמו"רים שראה לייבל'ה בחתונה, את האדמו"רים ממודז'יץ, לעלוב, זוועהיל, וקרעטשניף סיגעט.

 

בשולי החתונה ראה לייבל'ה את המפיק הגדול עוזר דרוק מלביש לנגנים של דיקמן את החליפות הלבנות והיוקרתיות שהגיעו היישר מהמכבסה.

את ח"כ יעקב אשר ראה לייבל'ה השבוע בבית החיים בבני ברק מעתיר בתפילה ביום היארצייט של סבתו ע"ה. ככה זה שהח"כ המשמש כיו"ר ועדת החוקה והדרכון הירוק, מוצא זמן גם בתקופה קשה זו לזכור את הסבתא, לא פשוט בכלל. 

את צוות מטה הצעירים של ש"ס ראה לייבל'ה השבוע במשרדי רדיו "קול ברמה", כשלייבל'ה שאל את מנהל המטה אברשה אוחיון על מה הייתה הפגישה? השיב אברשה שמכינים לכם משהו מטורף לפורים שווה לעקוב אחר פעילות המטה. במשתתפים: צביקה כהן, רונן בוסתן, נתי מור יוסף ואריאל אלחרר. 

לייבל'ה גם מביא ביקורת עיתונות השבוע: הפרשן הפוליטי אבי בלום שתיאר בשבוע שעבר בפרסום ראשון שבמוצאי שבת ראש הממשלה הזמין את אנשי הקבינט מהימין וישבו עד השעה שלוש בלילה כאשר בבוקר הוא הגיע עירני ואפילו לפני הזמן לבית המשפט לאחר שלא נח לרגע, לא ישן שינה רגועה לפני משפט אלא שמתברר כי הייתה טעות והמשפט היה בכלל ביום שני.

ואחרי מהפך החיסונים בערים החרדיות במוסדות החינוך בישיבות ובסמינרים שהובילו ארגון 'למענכם' עם בתי החולים, אמנון לוי ברשת 13 מכנה את הרב יוסי ערבליך 'האדמו"ר של החיסונים'.

ביום חמישי שעבר לייבל'ה הגיע בליל שישי לציון של רבי ישמעאל בן רבי אלישע כהן גדול בכפר סג'ור הדרוזי, הנמצא מרחק עשרים דקות ממירון. הסיבה: חגיגה גדולה לחתן יענקי שטרן בנו של שר החסד ר' אפרים שטרן מ'עונג שבת ויום טוב' שערך במקום סעודת הודיה על השידוך המופלא שהסעיר את ירושלים ולאחר שהבטיח בער"ח חודש שבט סעודה במקום הציון אם יתארס, ואכן זכה לשידוך וקיים את הבטחתו. 

מי שהרטיט במקום בדמעות היה הזמר יואלי קליין שגרם לחתן יענקי שטרן לדמוע. 

המקום שהוכשר באווירה יוקרתית על ידי מוטי רבינוביץ מטיפ הפקות, הדהים את הנוכחים שהגיעו לשאת תפילה, לצד הבשרים שהגיעו היישר מ'פיקדלי' בהפקתו של מענדי צימעט החבר הכי טוב של יענקי שטרן. 

בסעודת המצווה לכבוד ראש חודש ראה לייבל'ה את איש המשכנתאות של ירושלים שרוליק לינדר, בלחיים עם החתן יענקי שטרן. לייבל'ה שהגיע עם התותח אבי סטאריק סירב להצטעלם כהרגלו. 

הזמיר ובעל הרגש זאנוויל ויינברגר האגדי נצפה השבוע מתברך אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה שמע כי זאנוויל קיבל ברכה נדירה ביותר.  

בגלל הסגר על השמים, הזמר נמואל הרוש לא טס לחתונת אחותו ואיחל לה מרחוק מזל טוב באמצעות הקלידן אבי דרור. צפו ותהנו. 

את הקלידן אריק דביר ראה לייבל'ה השבוע יושב בכסא כלה ומתפלל בדבקות מתוך תפילת הכלה.

לייבל'ה היה הראשון שהצליח להשיג צילום עדכני של "מקסוס" הרכב החשמלי הסיני החדש שמייבא טייקון האוטובוסים איציק קויפמן מירושלים. ארגון 'רחשי לב' בהנהלת שימי גשייד שם את ידו על רכבים לשימוש בימי הסערה להסעת ילדים חולים והרי לכם בחשיפה בלעדית הרכב המשפחתי החשמלי.

את המפיק איזייק שטיין שהפיק החתונות בביאלא ב"ב וחתונת בן המשפיע רבי מיילך בידרמן התברך השבוע אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי לרגל היום הולדתו, רבי חיים בירך שימצא את זיווגו בקרוב ממש.

הנסיך הוויז'ניצאי חיים ולצר חגג השבוע את בר המצווה לבנו ברוך בטקס מצומצם על פי הנהלים בהשתתפות מחוסנים ומחלימים את השבוע פתח ולצר בהרמת 'לחיים בישיבה השבועית של חברת צ'רידי בראשות המנכ"ל שי צ'רבינסקי.

את עורך הדין ישראל ענדען ראה השבוע לייבל'ה אצל אלון חסן מי שישמש כיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד וממשיך להייות איש חזק. חסן ישב שבעה על פטירת אביו ז"ל באשדוד וענדען שלא שוכח אף חבר הגיע לנחם ולחזק. 

לייבל'ה גם יצא לסיבוב בארה"ב. אמנם גופו נשאר, אך בטיסה שהצליחה לחלץ כמה ישראלים לניו יורק ראה לייבל'ה כמה דמויות.

תחילה בישראל ראה את ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי חבר מועצת גדולי התורה מגיע לשדה התעופה.

בשדה התעופה בארה"ב ראה לייבל'ה את חיים פרוינד מעזר מציון עומד בתור לבדיקת הדרכונים.

גם הזמר יענקי דסקל האגדי יצא לסבב הופעות ונצפה בשדה התעופה בודק את ההודעות שהגיעו במהלך הטיסה.

במלון בבורו פארק ראה לייבל'ה את אמן הרגש מוטי שטיינמץ נכנס למעלית לאחר שהוא כבר שם תקופה ארוכה.

גם את האדמו"ר החדש מבאסטאן מנצ'טסר, ראה לייבל'ה במלון בסיום ימי השלושים לאביו האדמו"ר זצ"ל.

ואת האדמו"ר מבעלעד מבורו פארק שפתח סניף בפלורידה ראה לייבל'ה בחנות של אייכלער'ס, מצטייד עם דברים לבית המדרש החדש שהקים.

וגולת הכותרת בבורו פארק הייתה שמחת החתונה לחתן החשוב הצלם אברומי ברגר, שהתחתן בשעה טובה ולא שכח אחרי החתונה לענות באישי ובקבוצות לכל מי שאיחל מזל טוב.

בשמחה עצמה ראה לייבל'ה את הנגיד הצעיר ר' אברומי זופניק, מקבל את ברכתו של הרה"צ רבי חיים מאיר הגר מויז'ניץ. זופניק כאחד שידוע שנמנה על אוהדי מרכז חסידי ויז'ניץ החליט לבדוק גם את החסידות הגדולה.

ואפרופו ויז'ניץ, הרבי מויז'ניץ ירושלים-לייקווד פגש בחתונה את החתן מאיר הופמן מלונדון שממשיך במסעו בניו יורק, ובירכו לרגל שמחת אירוסיו.

את מקהלת 'נרננה' ששברה את הסגר, שברה גם שיאים באירועים עם גדולי הזמר בכל רחבי ארה"ב. קצת תמונות מאחורי הקלעים.  

בחתונה לבן הנגיד ר' יוסף זאב לפקוביץ, חתנו של הנגיד ר' משה שמואל זופניק, ראה לייבל'ה את הגבאי המיתולוגי לבית סאטמר ר' משה גבאי פרידמן בסוד שיח עם הנגיד זופניק כשלידם נמצא הרבי מבוטושאן ארה"ב.

בשולי השמחה ראה לייבל'ה את ר' משה גאבע עם תומך התורה שהינו תלמיד חכם בפני עצמו הרה"ג רבי מנדל שוימר שביתו בשכונת ויליאמסבורג בית הכנסת אורחים לתורה וחסד. 

ובחזרה לארץ הקודש, לייבל'ה ראה מפעל החסד של איש אחד: ללייבל'ה הגיעו פניות רבות מתושבי קרית מלאכי על מלאך שבשקט ובצנעה דואג כל יום חמישי לעשרות ארגזי מזון למשפחות נזקקות בעיר. 

לייבל'ה חקר וגילה, כי מדובר באיש החסד והחיו חיים שטיינר סגר"ע קרית מלאכי לשעבר, שהקים גמ"ח, מפעל של אור וחסד שמתנהל מחצר ביתו, תחת השם "אור לחיים", במסגרתו הוא מחלק מצרכי מזון, משאיל מחוללי חמצן ואביזרים נוספים להקל על כאלה מבני הקהילה שנמצאו חיוביים לקורונה ונזקקים לכך. שאפו על כך.

הקופירייטר מאיחוד הצלה מוישי לנדסמן, דקות אחרי הסגר הגיע לעשות חלאק'ה לבנו בכורו באתרא קדישא מירון ע"פ כל ההנחיות וכו'. איחולינו של לייבל'ה שיזכה לראות ממנו ומכל הבאים רוב נחת דקדושה.

את הפקח של גדולי ישראל אדיר מעטו מתארגן לפורים עם רמקול מפלצתי העולמית ביריד הפורים של מלך הסלולר החרדי שלמה קליין ב'היימיש' בני ברק.

בהתקרב ימי הפורים שמרבים בשמחה, וכמה שנים אחר הכתרת האדמו"ר ממבקשי ה', השבוע התקיימה מעמד הכתרת האדמו"ר ממבקשי מקלט. לעת עתה אין עדיין בית מדרש קבוע, עם הזמן מבטיחים החסידים שיבנה מרכז ענק לחסידות. בכל אופן מדובר באדמו"ר חדש וכוכב שיפתיע רבות.

את העסקן הצעיר יענקי בן שלמה, שהתחתן בשבוע שעבר, ראה לייבל'ה בבתי גדולי ישראל מתברך לרגל השמחה הגדולה. הגר"ח והגר"יג בירכו בחמימות. 

ועם סגירת המדור, כתבת 'בקהילה' בכנסת, אפרת פינקל, הצטרפה ל'ערוץ 20' ותשמש ככתבת הפוליטית של הערוץ. לייבל'ה מברך. 

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב ליו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מ'דגל התורה', לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת, בן לבנו שמואל אשר.

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר, לרגל שמחת הברית לנינו שהתקיימה השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לחיים ביטון מנכ"ל תנועת ש"ס ומועמדה לכנסת, לרגל שמחת אירוסי הבת  עם הבחור משה לוי מבחירי ישיבת באר יעקב.

ברכת מזל טוב לעיתונאי בנימין ליפקין עורך עיתון 'המבשר', לרגל שמחת הולדת הנכד הבכור, בן לבנו מנחם מנדל ליפקין.

ברכת מזל טוב ליהודה יברוב, מזכיר הוועדה הרוחנית בעיתון 'יתד נאמן' לרגל שמחת נישואי בתו.

ברכת מזל טוב לעיתונאי הוותיק ישראל רוזנר מ'יתד נאמן' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לדובר הרבנות הראשית עוה"ד קובי אלתר, לרגל שמחת הולדת בתו הבכורה בדיוק שנה לאחר שהתחתן בגל הראשון של הקורונה.

ברכת מזל טוב לאפרים רוזנשטיין מנהל מגזר חרדי ב'לאומית שירותי בריאות', לרגל שמחת בר המצווה לבנו חיים מרדכי אריה בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לחתן זרח גראס ההויז בחור והמשב"ק אצל האדמו"ר מבעלזא, לרגל שמחת נישואיו השבוע במז'יבוז אוקראינה סמוך לציון הבעל שם טוב הקדוש.

ברכת מזל טוב לחיים פרקל יו"ר 'עלי שיח', לרגל שמחת נישואי הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב ליו"ר אגודת כפר חב"ד נחמן רייכמן, לרגל שמחת אירוסי בנו הבחור התמים אלי, בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לשמחה ציטרנבוים בעל משרד פרסום ג'מבו, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

 

לייבל'ה רכילות חרדית שלג בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד