י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התפתחות נוספת במו"מ

לקראת שחרור הישראלית? צה"ל העביר לסוריה 2 רועי צאן

בצל ההתפתחויות במשא ומתן בין ישראל לסוריה על השבת הישראלית הכלואה במדינה, צה"ל השיב היום שני רועי צאן שנעצרו בתקופה האחרונה לאחר שחצו את הגבול | על פי הערכות, הצעירה, תושבת מודיעין עילית, צפויה להשתחרר בקרוב

לקראת שחרור הישראלית? צה"ל העביר לסוריה 2 רועי צאן
גבול לבנון//אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

התפתחות נוספת בפרשת הצעירה הישראלית ששבויה בסוריה, לאחר שנכנסה למדינה שלא כחוק. כוחות צה"ל החזירו הערב (חמישי) שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. כזכור, מוקדם יותר היום נרשמה התפתחות משמעותית במשא ומתן שמתקיים מול רוסיה להשבת הצעירה מסוריה.

רועי הצאן שהועברו לסוריה כחלק מהעסקה, נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל. בבד בבד, אמש דווח כי ראש המל"ל מאיר בן שבת ומתאם ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום ביקרו במוסקבה במטרה לקדם את העסקה.

רועי הצאן הועברו לסוריה לאחר שנרשמה קשיים במשא ומתן, בעקבות סירוב של לפחות אחד משני הסורים שהיו אמורים להיות מוחזרים - להיות מגורש, בשל רצונו לחזור למקום מגוריו. על פי הערכות, סוריה וישראל, באמצעות רוסיה, צפויות להשלים את העסקה בקרוב ולהשיב את הצעירה ארצה.

כפי שדווח בכלי התקשורת בסוריה, הישראלית ששבויה במדינה היא צעירה כבת 25, חרדית לשעבר שמשפחתה מתגוררת במודיעין עילית. אמש נחשפו פרטים נוספים סביב הפרשה, כשעל פי דיווחים בסוריה, במסגרת עסקה לחילופי שבויים בין ישראל לסוריה, תשוחרר הישראלית הכלואה בידי השלטונות הסוריים לאחר שחצתה מסיבה כלשהי את הגבול בשבועות האחרונים.

צה"ל רועה צאן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד