י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מצוקת החתונות

יעקב אשר דורש: "להקדים את פתיחת האולמות לאחרי פורים"

עם הפעלת המתוכננת של התו הירוק במדרג של שלוש פעימות, פועל ח"כ יעקב אשר להקדים את פתיחת האולמות כדי לאפשר עריכת חתונות באופן בטוח | אשר פנה לשר הבריאות אדלשטיין: "חייבים להסדיר מתווה מפוקח כדי למנוע הפרות שעלולות לסכן את משתתפי החתונות"

יעקב אשר דורש: "להקדים את פתיחת האולמות לאחרי פורים"
חתן וכלה תחת חופתם צילום: באדיבות המצלם

במטרה להסדיר מתווה מבוקר לעונת החתונות, פועל יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מול משרד הבריאות כדי להקדים את פתיחת האולמות לי"ז באדר, אז תופעל הפעימה השנייה של התו הירוק למספר ענפים במשק, ובכך לאפשר את קיומן של מאות חתונות באופן בטוח וללא חשש בריאותי.
 
מזה כחודשיים ומחצה שח"כ אשר פועל מול משרד הבריאות לקדם מתווה מוסדר לחתונות, בשבוע שעבר הסכימו במשרד הבריאות כי התו הירוק שיזם ח"כ אשר יכלול גם את פתיחת האולמות והדבר אושר בקבינט. עם זאת, העובדה כי במשרד מבקשים לאשר את פתיחת האולמות רק בכ"ג באדר עם הפעלת הפעימה השלישית בתו הירוק, מקשה על מאות חתנים וכלות שתכננו להינשא בשבוע שלאחר חג הפורים.
 
ללשכתו של ח"כ אשר הגיעו מאות פניות של חתנים וכלות שביקשו להינשא לאחר פורים מתוך הנחה כי עד אז יוסדר מתווה שיאפשר קיום אירועים בהשתתפות בעלי דרכון ירוק (מתחסנים ומחלימים). בעלי האולמות דיווחו אף הם על עשרות משפחות שקבעו אירועים לאחרי פורים מתוך הנחה שזה יתאפשר והחשש הוא שבהעדר מתווה יתקיימו חתונות ללא פיקוח שעלולות לסכן את משתתפיהן.
 
בעקבות כך שוחח ח"כ אשר עם בכירי משרד הבריאות כדי לבחון את האפשרות להקדים את פתיחת האולמות לי"ז אדר, מיד לאחר הפורים, עם הפעלתה של הפעימה השנייה בתו הירוק. הקדמה זו תאפשר שבוע נוסף בעונת החתונות לקיום אירועים מפוקחים וללא חשש בריאותי.
 
אשר אמר כי "אם לא יהיה מתווה מסודר אנו עלולים לראות חתונות שיתקיימו ללא פיקוח ותוך הפרת הכללים, דבר שעלול לסכן את ממשתפי החתונות הללו. לאור מגמת הירידה בנתוני התחלואה והיציאה לדרך של התו הירוק למתחסנים ומחלימים, ניתן לקיים חתונות באופן שאין בו סיכונים ובכך לאפשר לחתנים ולכלות לשמוח ביום חופתם כראוי וללא חשש".

נציין כי גם יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי הבהיר במספר הזדמנויות כי יש לפעול להסדרת סאגת החתונות ולאפשר קיום אירועי בריתות, בר מצוות ונישואין תוך מציאת מתווה מיוחד שישמור על בריאות החוגגים.

חתונות יעקב אשר הדרכון הירוק הקו הירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד