י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מעקב 'בחדרי'

פרשת זכור: נמצא פתרון עבור השוהים במלוניות הבידוד

בשבת הקרובה יתאספו כולם בבתי הכנסיות לשמוע את קריאת התורה במפטיר של 'פרשת זכור', השוהים במלוניות הבידוד האסורים ביציאה מפתח חדרם קיבלו פתרון מיוחד ומותאם עבורם

פרשת זכור: נמצא פתרון עבור השוהים במלוניות הבידוד
בחורי ישיבות במלונית קורונה צילום: אילוסטרציה, אפרים קיין

נגיף קורונה המשתולל כבר למעלה משנה הביא אתו להתמודדויות רבות, בפרט לאנשים שומרי תורה ומצוות, שנדרשו להתאים את עצמם ואת קיום המנהגים והמצוות בצל ההגבלות וההרחקות של תקופת המגפה, מתוך קיום מצוות 'ונשמרתם לנפשותיכם'.

כעת עם פרוס ימי הפורים, ושבת זכור שלפניה התעורר חשש בלב אלו שחזרו מחו"ל ונדרשים לבידוד מחמיר במלוניות ייעודיות, כיצד ישמעו את קריאת 'פרשת זכור', ואפילו לצאת מפתח חדרם נאסר עליהם.

לאחר פניות רבות שהגיעו אל העסקנים חברי הכנסת והשרים, כמו גם אל 'בחדרי חרדים', הערב נמצא הפתרון. בשיחה שקיים יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר עם שר הבריאות אדלשטיין הוסדרה כניסתם של בעלי קורא למלוניות שיוציאו את המבודדים ידי חובה בקריאה המחויבת מדאורייתא. אשר התחייב לאדלשטיין ולאל"מ ניר בר און כי לשכתו תגייס מתנדבים מחוסנים ומחלימים שיבצעו את המשימה

גורם בכיר בפיקוד העורף שוחח הערב עם 'בחדרי חרדים' ואישר לו כי יאושרו מתנדבים, מחוסנים או מחלימים שיוכלו להיכנס אל המלוניות ולקרוא במסדרונות את פרשת זכור עבור ציבור שומרי התורה והמצוות. 

י' אחד השוהים בבידוד במלון לאחר ששב מחו"ל אמר לכתב 'בחדרי חרדים' עם אישור הפתרון בדמות מתנדבים שיקראו במסדרונות בכל קומה: "אני מסתובב כבר כמה ימים בתחושה קשה, איך אשמע את פרשת זכור, הרי מדובר במצווה, ואיך אוכל לוותר עליה. כעת כולי בצמרמורות התרגשות לאור כך שאזכה לשמוע את 'פרשת זכור' גם בשהותי בבידוד".

הבכיר בפיקוד העורף ביקש להדגיש בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אנחנו מנסים כל העת לסייע לציבור שומרי התורה והמצוות, לקיים את כל ההלכות על כל פרטיהן ודקדוקיהן, עד כמה שמתאפשר, שמחנו גם בנושא זה למצוא פתרון לתועלת כל הצדדים, תוך שמירה על בריאות השוהים והמתנדבים שיבואו לזכות את המבודדים".

"גם בחגים הקודמים בהם הופעלו מלוניות בהיקף נרחב יותר עשינו ככל שיכולנו על מנת לספק את כל צרכי הדת. לדוגמא בחג הסוכות, דאגנו לסוכות כשרות בכל מלון, לצד ספרי תורה להקפות בשמחת תורה", הוסיף הבכיר, וסיכם: "בסופו של דבר כולנו עם אותה המטרה לתת כמה שיותר מענה ברוח טובה תוך שמירה על בריאות הציבור".

קורונה פרשת זכור מלונית בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד