י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סוף טוב לפרשה

תושבת קרית ספר שנכלאה בסוריה עושה דרכה חזרה לישראל

פרשת הישראלית שחצתה לסוריה מגיעה לסיומה - שלושה ימים לאחר שנחשפה ועדיין נמצאת תחת ערפול וצנזורה. לפי הידוע עד כה, הבחורה תושבת קרית ספר כבר שוהה ברוסיה, ורופא ישראלי שבדק את מצבה קבע כי הוא תקינה וכשירה לטוס | בשעות הקרובות תנחת בישראל

תושבת קרית ספר שנכלאה בסוריה עושה דרכה חזרה לישראל
המטוס החדש של דלתא אייר ליינס צילום: f. Lancelot/master fillms

תושבת קריית ספר שנכלאה בסוריה ושמה טרם הותר לפרסום כבר עזבה את סוריה ועושה בשעות אלו את דרכה חזרה לישראל, בכך מגיעה הפרשה שנשמרה בחשאיות בימים האחרונים לסיומה הטוב.

הערב (חמישי) מתאם השבויים והנעדרים של ישראל, ירון בלום, המריא למוסקבה יחד עם אשר חיון, ראש הסגל של ראש הממשלה, במטרה לאסוף את האזרחית הישראלית שכפי שדווח הינה מבית חרדי, תושבת קריית ספר, מי שהיתה כלואה בסוריה, במטרה להשיב אותה לארץ.

כבר אתמול עזבה האזרחית הישראלית את סוריה והועברה לידי הרוסים. למוסקבה יצא גם רופא ישראלי במטרה לבדוק את מצבה הבריאותי של אותה בחורה בשנות העשרים לחייה, ששהתה בכלא הסורי משך כמה שבועות.

נשיא סוריה בשאר אסד השיג בעסקה את ניהאל אל-מקת, אחותו של זקן האסירים סדקי אל-מקת, ששוחרר בינואר 2020 גם כן בתיווך רוסי. הוא סירב בזמנו להשתחרר לדמשק והתעקש להשתחרר לביתו בגולן וישראל התרצתה. השני שיקבל אסד, הוא ד'יאב קהמוז שהורשע לפני שלוש שנים בשיתוף פעולה עם חיזבאללה.

נהאל אל-מקת היא תושבת מג'דל שמס, ואחותו של סידקי אל-מקת ששוחרר בעסקת חילופי השבויים בשנה שעברה. מוקדם יותר היום ראש מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס, אמר ל'כאן חדשות' כי נציגי שב"ס פנו לאסיר ד'יאב קהמוז, מהכפר רג'ב בגולן שהורשע לפני שלוש שנים בשיתוף פעולה עם חיזבאללה, והודיעו לו כי הוא משתחרר לדמשק. קהמוז סירב, והשיב כי הוא מוכן להשתחרר רק לכפר שלו בגולן.

עסקה זו היא סוג של תיקון עבור אסד למה שקרה לו בסיפור של החזרת עצמותיו של זכריה באומל ז"ל, סיפור שהביך מאוד את המשטר. המשטר שלא מנדב פרטים על משהו שלא נוח לו, הפעם דווקא מיהר לספר לחבר'ה בדמשק על הנעשה. כך מדווח רועי קייס בכאן 11.

חרדית נעדרת סוריה פדיון שבויים חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד